Xiaomi Mi Pad 5 Akan Dilancarkan, Sokong Stylus untuk Melawan iPad?

 


Khabarnya Xiaomi menggunakan tablet baru memang benar, vendor China ini baru sahaja mengumumkan tarikh pelancarannya. Peranti akan dipanggil Mi Pad 5.

Xiaomi merancang untuk mengadakan acara pelancaran pada 10 Ogos jam 19:30 waktu Beijing. Ada perkara menarik yang dipaparkan dalam undangan yang diedarkan.


Penampilan stylus di atas permukaan skrin Mi Pad 5. Ya, ini nampaknya merupakan pengesahan rasmi mengenai kebocoran yang sebelumnya beredar yang mengatakan bahawa tablet baru Xiaomi akan menyokong pen digital.



Tentang kemampuan stylus itu sendiri tidak disebutkan. Mungkin kemampuannya menyaingi Pensil Apple yang digunakan di iPad Pro.


Kerana menurut informasi yang beredar, layar Mi Pad 5 akan mendukung kecepatan penyegaran 120 Hz, sementara kecepatan pengambilan sampel adalah 240 Hz. Sehingga dapat memberikan pengalaman menggaru seperti stylus seperti menulis di atas kertas.


Jemputan pelancaran Mi Pad 5 Jemputan pelancaran Mi Pad 5 Foto: Weibo melalui GSM Arena

Bukan itu sahaja yang menjadikan tablet ini menarik. Spesifikasi lain menjadikan Mi Pad 5 patut dinantikan kehadirannya.


Dengan layar seluas 10.9 inci, ia akan menjadi senang digunakan untuk belajar dan bekerja. Kinerjanya akan lancar dengan sokongan Snapdragon 870 untuk varian Pro, dan Snapdragon 860 pada versi Lite.


Untuk menyokong produktiviti, Xiaomi menghadirkan casing papan kekunci yang dilengkapi dengan ruang stylus storage. Terdapat juga tiga kamera yang siap membantu pengguna merakam momen atau mengadakan persidangan video.


Harapannya ialah tablet ini akan hadir di pasaran. Supaya ekosistem Xiaomi lebih lengkap di pasaran ini, setuju?

Previous Post Next Post

Contact Form