7 Cara Menjadi Lebih Produktif dengan Pena S pada Galaxy S21 Ultra 5G


Samsung Galaxy S21 Ultra 5G bukan sahaja sangat baik untuk menangkap semua momen. Lebih dari itu, dengan sokongan S Pen, telefon pintar ini dapat diandalkan untuk meningkatkan produktiviti kerja.


Terdapat banyak keupayaan baru yang akan diperoleh pengguna Galaxy S21 Ultra 5G ketika menggunakan S Pen. Bukan sekadar melukis atau mewarnai, dengan stylus digital ini, anda boleh melakukan perkara berikut:


1. Edit PDF

Semasa menggabungkan S Pen dan Samsung Notes, pengguna Galaxy S21 Ultra 5G dapat mengedit fail PDF. Salah satunya adalah dengan meletakkan tandatangan dalam dokumen.


Pengguna boleh secara langsung mengimport fail PDF dan menukar nota atau gambar ke format PDF, PPT, atau Word.



2. Penanda buku audio

Semasa menghadiri mesyuarat dan tidak mahu ketinggalan perkara penting, pengguna dapat merakam suara sambil membuat nota di Samsung Notes.


Kemudian Audio memberikan cap waktu pada Nota Suara dan diselaraskan dengan tulisan yang dibuat pengguna pada masa yang sama. Sekiranya anda lupa titik dalam nota, jangan risau, cukup tekan butang main di kanan atas Samsung Notes, dan ketuk S Pen pada titik yang ingin anda ingat.


Jadi, Samsung Notes akan memainkan Nota Suara secara automatik semasa anda menulisnya. Ini memudahkan pengguna untuk mengingat titik bicara ketika membaca semula nota.


3. Terjemahkan

Semasa mencari artikel dalam bahasa asing ia dapat diterjemahkan dengan mudah menggunakan S Pen. Cukup tekan menu Air Command yang muncul di tepi skrin, kemudian pilih Terjemahkan.


Kemudian serlahkan perkataan atau ayat yang ingin anda terjemahkan menggunakan S Pen. Seketika hasil terjemahan akan muncul.


4. Pilih pintar

Dengan Smart Select dapat digunakan untuk memotong atau memilih gambar di area tertentu di layar. Hasilnya kita dapat menambah nota tambahan. Sekiranya dalam bentuk tulisan, ia boleh ditukar menjadi teks dan kemudian salin dan tempelkan ke dalam dokumen atau yang lain.


5. Skrin Tulis

Dengan kemampuan ini, pengguna dapat menulis sesuatu di skrin dengan segera tanpa perlu mengaktifkan Galaxy S21 Ultra 5G. Ini amat berguna ketika mencatat nombor telefon atau muncul idea yang tiba-tiba muncul.


6. AR Doodle

Pengguna Galaxy S21 Ultra 5G dapat membuat video yang menyeronokkan dengan menambahkan AR Doodle yang boleh dibuat menggunakan S Pen.


7. Pratonton

Mengarahkan S Pen pada lakaran kecil foto di galeri dapat memaparkan pratonton pop timbul yang lebih besar.


Untuk menggunakan S Pen pada Galaxy S21 Ultra 5G, pengguna mesti membeli secara berasingan. Kerana stylus digital ini tidak termasuk dalam pakej penjualan seperti Galaxy Note20 Ultra, yang dilancarkan pertengahan tahun lalu. Atau anda boleh memanfaatkan S Pen pada Galaxy Note dan Galaxy Tab.