OPPO Reno5 5G sudah boleh dibeli di OPPO Store

 


Berita baik untuk peminat gadget kerana OPPO Reno5 5G boleh didapati di OPPO Store. Telefon pintar yang diramalkan akan menjadi peranti 5G-Ready juga terdapat di semua kedai OPPO.


Seperti namanya, OPPO Reno5 5G adalah telefon bimbit yang menyokong sambungan 5G. Kesambungan 5G menjanjikan akses ke rangkaian internet yang lebih pantas dan kurang lag daripada 4G LTE.


Kelajuan internet 5G bukan sahaja menjadikan penyemakan imbas atau streaming video menjadi lebih lancar, tetapi terdapat banyak faedah penting lain. Seperti mempercepat pemantauan lalu lintas, mengembangkan industri permainan awan, untuk membantu pertumbuhan industri 4.0.


Telefon ini disokong oleh chipset Qualcomm Snapdragon 765G yang menyokong penyambungan 5G dan mempunyai prestasi yang kuat dan pantas tetapi dengan penggunaan kuasa yang lebih rendah. Sehingga telefon bimbit yang mempunyai kapasiti bateri 4300 mAh akan terasa sangat tahan lama.


Lebih-lebih lagi, OPPO Reno5 5G juga dilengkapi dengan fitur 65W SuperVOOC yang dapat dicas selama 5 minit sehingga 4 jam penggunaan dan mengecas selama 15 minit sehingga bateri dapat dicas 60%.


Bukan hanya 'bateri berkuasa besar', OPPO Reno5 5G juga dilengkapi dengan kamera berasaskan AI dan ciri-cirinya yang menyokong kreativiti dalam bentuk fotografi mudah alih dan videografi. Sebut saja ciri AI Highlight Video, Portrait Beautification Video ke ciri kegemaran Dual-view Video.


Beralih ke reka bentuk dan varian OPPO Reno5 5G. Telefon ini mempunyai dua varian warna, iaitu Galactic Silver dan Starry Black. Reka bentuk skrin AMOLED dengan kadar penyegaran 90Hz dalam OPPO Reno5 5G dikatakan memberikan keselesaan visual bagi penggunanya.


Walaupun kelihatan serupa, OPPO Reno5 & OPPO Reno5 5G pastinya mempunyai spesifikasi dan ciri yang berbeza. Lawati laman web OPPO dan media sosial untuk maklumat lebih lanjut.

Previous Post Next Post

Contact Form