Aktiviti ini beralih dari luar talian ke dalam talian, apakah itu?



Pandemik COVID-19 telah memaksa beberapa aktiviti beralih dari luar talian ke dalam talian. Namun, berkat teknologi, aktiviti ini lebih mudah dilakukan terutamanya semasa wabak.

Nah, berikut adalah beberapa aktiviti yang telah beralih dari luar talian ke dalam talian semasa wabak.


Beberapa pejabat semasa wabak ini telah melaksanakan dasar agar pekerja mereka bekerja dari rumah. Pada mulanya, tentu ini sangat sukar, terutama jika ada perjumpaan penting yang mesti diadakan.


Secara beransur-ansur, bekerja dari rumah telah menjadi perkara biasa. Malah semua aktiviti yang merangkumi kerja seperti mesyuarat dan persembahan boleh dilakukan dalam talian dari alat kerja masing-masing.


Bukan hanya orang yang sudah bekerja, pelajar juga mengalami peralihan kepada amalan pembelajaran dalam talian. Setiap pelajar boleh menggunakan komputer riba atau telefon bimbit dalam aktiviti pembelajaran mereka.


Sudah tentu, terdapat banyak pelajar yang suka belajar dari rumah, lebih-lebih lagi, mereka hanya duduk di komputer riba dan tidak perlu pergi ke sekolah untuk mendengar penjelasan guru.


Bagi pelajar tahun akhir, percubaan tesis sangat tertekan kerana ia menentukan kelulusan mereka. Tetapi dalam era pandemik ini, percubaan tesis dilakukan secara dalam talian, dengan bergantung pada komputer riba atau peranti setiap pelajar.


Bukan hanya percubaan, kelulusan juga berada dalam talian buat masa ini. Bahkan pelajar yang lulus dengan kelulusan dalam talian digelar sebagai generasi maya lulus.


Masa pandemik yang terjadi sejak tahun lalu , membuat beberapa orang tidak dapat melakukan aktiviti kepulangan pada hari lebaran. Namun, sebagai pertukaran mereka masih boleh membuat hubungan dalam talian melalui media kamera web.


Itulah beberapa contoh aktiviti yang sebenarnya boleh kita lewati walaupun aktiviti ini harus dilakukan dalam talian. Tetapi sebenarnya, kita semua dapat menyelesaikannya dengan mudah.


Inilah yang dimulakan oleh MSI melalui kempennya yang berjudul 'We Made It'. Ini adalah kempen yang tidak hanya melambangkan kejayaan pada tahun 2020 tetapi juga mewakili kejayaan MSI dalam menyediakan barisan komputer riba terbarunya, siri Business & Productivity.


Komputer riba ini sesuai untuk ahli perniagaan profesional. Komputer riba ini dilengkapi dengan pemproses generasi ke-11 Intel. Kad grafik dari komputer riba MSI Summit juga bukan gurauan kerana disokong oleh NVIDIA® GeForce® GTX 1650 Ti dengan rekaan Max-Q. Dengan pemproses dan kad grafik ini, prestasi MSI Summit akan bertambah pantas dan grafik yang dihasilkan akan lebih lancar.


Komputer riba ini juga dilengkapi dengan produktiviti bateri hingga 16 jam, layar sentuh, Trusted Platform Module (TPM 2.0) untuk keselamatan data tahap tinggi hingga Pembatalan Kebisingan untuk mengurangkan kebisingan ketika membuat panggilan suara.


MSI Prestige dilengkapi dengan pemproses Intel generasi ke-11 dan juga kad grafik reka bentuk NVIDIA® GeForce® GTX 1650 Max-Q. Dengan prestasi yang semakin pantas ini, tidak perlu takut MSI Prestige akan ketinggalan.


MSI Prestige juga dilengkapi dengan ciri True Color yang menghasilkan kualiti dan ketepatan warna terbaik. Terdapat juga varian yang menyajikan skrin 4 GB UHD 100% Adobe RGB sehingga paparan gambar akan lebih memuaskan. Dengan ciri ini, warna yang dihasilkan oleh MSI Prestige akan menjadi lebih nyata dan lebih cerah.


Komputer riba MSI Prestige tersedia dalam pelbagai warna, seperti Rose Pink, Carbon Grey, dan Urban Silver. Sesuai untuk pengguna yang mengutamakan penampilan dan fesyen.


MSI moden mempunyai pemproses Intel generasi ke-11 serta kad grafik hingga GeForce® MX450 dengan 2GB GDDR5. Komputer riba ini sesuai untuk penggunaan seharian, bagi anda yang mempunyai mobiliti tinggi dan sering melakukan pekerjaan multitasking.


Komputer riba MSI Modern juga disokong oleh produktiviti bateri hingga 10 jam dan sangat ringan hanya 1.3 kg, yang sangat sesuai untuk menemani hari kerja, belajar, dan bermain.


Itu adalah beberapa komputer riba terbaru dari MSI yang dapat menyokong peralihan gaya hidup maya.