Anak perempuan Bill Gates bergurau tentang teori konspirasi yang menimpa ayahnya


 Setelah Bill Gates disuntik dengan vaksin Corona beberapa waktu yang lalu, sekarang giliran puteri sulungnya Jennifer Gates untuk mendapatkannya. Dia menyiarkan foto di Instagram yang diberi vaksin dan dalam kapsyen, dia bercanda mengenai teori konspirasi yang menimpa ayahnya.


"Sayangnya, vaksin ini tidak menanamkan ayah saya yang genius di otak saya, jika hanya mRNA yang mempunyai kekuatan seperti itu," tulisnya sambil menambahkan emoji lidah yang melekit.


Sudah tentu dia menyinggung teori bahawa Bill Gates akan menanam mikrocip bersama dengan suntikan vaksin Corona. MRNA adalah jenis vaksin yang diterima oleh Jennifer, yang digunakan oleh syarikat vaksin seperti Pfizer dan Moderna. Maknanya, dia mendapat salah satu vaksin tersebut.


Dalam kapsyen, Jennifer, yang merupakan pelajar perubatan, juga menasihati semua orang agar diberi vaksin. "Kami sekarang mempunyai lebih banyak penyelesaian, termasuk imunisasi, untuk membantu melindungi individu dan masyarakat," tulisnya.


"Saya merasa terhormat memiliki dosis pertama mRNA untuk mengajar sel saya untuk mengembangkan tindak balas imun terhadap virus ini. Sebagai pelajar perubatan dan doktor yang bercita-cita tinggi, saya bersyukur ini akan memberi saya perlindungan," tambah Jennifer Gates.


"Saya mendorong semua orang untuk mempertimbangkannya untuk anda dan keluarga anda jika diberi pilihan ini. Semakin banyak orang yang diimunisasi, semakin selamat komuniti kita untuk semua orang," tulis Jennifer lagi.


Jennifer Gates, yang telah bertunangan dengan atlet berkuda Nayel Nassar selama setahun, tidak lupa mengucapkan terima kasih kepada para saintis dan pekerja kesihatan yang telah menyumbang untuk memerangi wabak Corona tanpa lelah. Dia juga menyatakan bahawa dia masih akan memakai topeng sebagai perlindungan walaupun dia telah disuntik dengan vaksin Corona.