Kisah Gila di Reddit Yang Membuat meremang bulu roma, Terdapat Plot Twist!

 


Reddit adalah forum di mana pengguna boleh menghantar apa sahaja untuk dibincangkan. Terdapat banyak perkara menarik di sana, tetapi ada satu muat naik yang cukup menggembirakan.

Kisah ini dikongsi oleh legaladvice dan sebenarnya sudah lama tidak berlaku. Pada mulanya, dia berkongsi cerita pada 2 Mei 2015 mengenai sebuah kertas post-aneh yang dia dapati di apartmen tempat dia tinggal.


Tepat pada 15 April, dia mengaku menemui tulisan berwarna kuning dengan tulisan yang tidak seperti tulisan tangannya. Ada tertulis beberapa kata peringatan kepada dirinya untuk melakukan perkara-perkara tertentu. Untuk membuatnya lebih pelik, tidak ada seorang pun yang memberitahunya tentang rancangannya.



"Pelik seperti saya, saya mengaitkannya dengan sesuatu yang saya lakukan ketika tidur. Saya fikir mungkin dalam keadaan separa sedar saya menuliskannya sehingga tidak seperti tulisan tangan saya. Saya membuangnya dan tidak berfikir banyak daripadanya, "tulisnya.


Tetapi pada 19 April, dia kembali menemui nota tulisan tangan yang sama. Dia takut. Dia berfikir bahawa seseorang mungkin masuk ke dalam apartmennya. Dia juga memasang kamera web sekiranya berlaku.


Catatan lain dijumpai lagi pada 28 April dengan tulisan yang membuatnya semakin takut.


"Tuan tanah kami tidak akan mengizinkan saya bercakap dengan anda, tetapi penting untuk kita lakukan," katanya.


Tidak ada rakaman di webcam dari malam sebelumnya. Sesuatu yang mencurigakan sedang berlaku di sini. Kemudian pada 1 Mei, kertas kosong pasca itu muncul di luar pintu nasihat dan pintu lain di seluruh kompleks pangsapuri.


"Haruskah saya meminta bantuan undang-undang? Saya tidak mempunyai bukti kecuali post-it ini. Tetapi masalahnya adalah bahawa post-itu ditulis di pen saya dan di nota post-it, jadi ada kemungkinan saya disyaki memalsukannya . Haruskah saya berjumpa dengan pemilik rumah ini.? " mempercayai.


Sehingga suatu hari, redditor ini menemui surat lama dari pemiliknya dan mendapati bahawa tulisan tangannya serupa dengan tulisan di post-it. Ini membawa kepada teori bahawa pemiliknya masuk ke dalam pangsapuri, sehingga beberapa pengguna lain mencadangkan agar dia membeli kunci yang hanya dapat dibuka dari dalam.


Namun, kisah-kisah yang diikuti menjadikan netizen meragui kebenaran teori tersebut. Tanpa disangka, komen dari netizen membuat nasihat undang-undang mencari jawapan untuk soalannya setakat ini.


"Anda menyebutkan bahawa anda mempunyai bilik tidur yang sangat luar biasa dan sempit tanpa tingkap. Adakah kemungkinan anda tidak mendapat cukup ventilasi semasa anda tidur, atau terdapat kebocoran karbon monoksida di dalam bangunan? Pengesan CO yang murah (yang anda semestinya) adalah cara cepat untuk sampai ke sana. ketahui. Anda juga akan mengalami sakit kepala yang sangat teruk, "kata netizen.


Sudah tentu, catatan susulan yang dibuat lebih dari sembilan jam kemudian mengesahkan bahawa karbon monoksida sebenarnya adalah penyebab kejadian menyeramkan ini. Apabila pengguna memasang pengesan karbon monoksida di bilik tidur, bilangan yang dikesan mencapai 100 ppm.


Sebagai penjelasan, tahap 70 ppm atau lebih boleh menyebabkan gejala keracunan karbon monoksida, dan tahap 150 ppm atau lebih boleh membawa maut. Gejala neurologi juga boleh berlaku akibat penyedutan gas yang berpanjangan, termasuk masalah ingatan dan kehilangan kesedaran.


Tanpa diduga, ternyata redditor sendiri menulis post-it dan kehilangan ingatan yang disebabkan oleh karbon monoksida.


"Saya mengalami keracunan CO dan menyangka pemilik rumah lama mengikuti saya," membaca catatan penutup cerita.


Wow, ini juga menakutkan, detikers. Dari ini kita belajar bahawa sangat penting untuk memperhatikan pengudaraan udara yang betul untuk mengelakkan keracunan karbon monoksida yang boleh membahayakan diri sendiri.