Cara Berkongsi Pautan Chat Clubhouse Lebih Menarik di Media Sosial


 Clubhouse memang merangkumi cara untuk berkongsi sesi sembang yang akan diadakan di media sosial (medsos). Cuma pautan yang dipaparkan cukup membosankan, jadi cubalah kaedah ini untuk menjadikannya lebih menarik.


Anda hanya perlu menggunakan ClubLink. Halaman ini membantu tuan rumah untuk mempromosikan rancangan mereka lebih banyak dengan pandangan yang lebih baik. Akan ada foto yang merangkumi nama bilik, siapa yang hadir, tarikh, masa dan juga profil tuan rumah itu sendiri.


ClubLink dicipta oleh pemasar dalam talian Jens Polomski dan pengekod Peter Thaleikis. Kedua-duanya berasal dari Jerman.


Polomski mengatakan bahawa dia mendapat idea itu bulan lalu kerana dia terus melihat pautan Clubhouse dikongsi di Twitter dan menganggapnya tidak bagus.


"Saya melihat banyak orang berkongsi - terutama di Twitter - kerana Clubhouse mempunyai ciri baru untuk berkongsi pautan. Tetapi gambar pratonton tidak dioptimumkan dengan baik dan tidak mempunyai maklumat yang relevan," katanya seperti dikutip oleh Techcrunch.


Polomski menghubungi Thaleikis dan meyakinkannya untuk membantu membina versi yang lebih baik. Hasilnya, Clublink, yang telah anda cuba sekarang, berikut caranya:


1. Buka clublink.to pada penyemak imbas iPhone atau iPad anda


2. Masukkan pautan sembang di ruangan yang disediakan, kemudian tekan Hasilkan Pautan


3. Tunggu beberapa saat, Clublink akan memaparkan pratonton


4. Selepas itu anda hanya perlu menyalin pautan untuk berkongsi di WhatsApp, atau tekan butang Facebook, Twitter dan LinkedIn di bahagian bawah.