Cara Menghubungkan Earphone Bluetooth ke Nintendo Switch

 


Perkembangan teknologi seperti fon kepala atau fon telinga secara beransur-ansur menjadi tanpa wayar. Sudah tentu, ini membawa kepraktisan kepada penggunanya.


Bagi pemilik konsol permainan Nintendo Switch, ada cara untuk menyambungkan fon telinga bluetooth ke konsol Switch. Walaupun sistem Switch tidak menyokong pemasangan earphone bluetooth langsung.

Anda boleh memanfaatkan bicu audio bawaan dengan fon kepala berwayar, tetapi kabelnya boleh menjengkelkan. Penyelesaiannya adalah menggunakan dongle Bluetooth Nintendo Switch.


Salah satu yang disarankan adalah penyesuai HomeSpot Bluetooth 5.0. Namun, ia tidak menyokong pengecasan lulus, yang bermaksud anda tidak dapat mengisi Suis tanpa melepaskan dongle.


Terdapat banyak dongle Nintendo Switch lain di pasaran. 


Seperti yang dilaporkan oleh How to Geek, Isnin (22/2/2021), anda boleh menghubungkan AirPods Pro dengan bantuan penyesuai HomeSpot. Tidak perlu risau, untuk jenama lain, langkahnya mungkin tidak berbeza.


Pertama, anda mesti menghidupkan Nintendo Switch dan pergi ke skrin utama. Seterusnya, anda perlu memasang penyesuai ke port pengecasan USB-C pada Nintendo Switch, yang terletak di bahagian bawah peranti.


Kemudian aktifkan mod berpasangan pada dongle. Untuk penyesuai HomeSpot, secara automatik akan berada dalam mod berpasangan setelah dipasang ke Switch.


Sekiranya anda menggunakan penyesuai yang berbeza, petunjuk untuk mengaktifkan mod berpasangan biasanya disenaraikan dalam keterangan produk.


Akhirnya, aktifkan mod berpasangan pada fon telinga bluetooth anda.


Semasa menggunakan AirPod, tekan dan tahan butang pasangan di bahagian belakang casing sehingga lampu status di bahagian depan casing berkelip putih.


Setelah langkahnya selesai, anda boleh menggunakan fon telinga bluetooth semasa bermain pelbagai permainan di konsol Switch. Dengan begitu, orang di sekitar anda tidak akan terganggu dengan suara yang dihasilkan oleh konsol.

Previous Post Next Post

Contact Form