Ciri Single Take pada Galaxy S21 5G memudahkan pencipta membuat pelbagai kandungan

 


Perkembangan kandungan di media sosial semakin pelbagai. Pengguna juga semakin berminat untuk meneroka lebih jauh, terutamanya mengenai kandungan visual.


Berita baik, ciri Single Take pada Galaxy S21 5G akan memudahkan pencipta kandungan. Fungsi ini dikatakan dapat mengambil gambar serta merakam video tanpa gangguan.


Bukan hanya foto, tetapi juga pengguna dapat memilih jenis output dari proses pengambilan kandungan pada Galaxy S21 5G.


Boomerang ada, mundur, maju cepat. Terdapat pelbagai gambar, yang terbaik adalah logo mahkota sebagai penanda.


Pemilihan kandungan terbaik memanfaatkan kecerdasan buatan (AI) pada telefon pintar dari Samsung. Dengan cara itu, proses memilih kandungan akan lebih pantas dan berkesan dan kemudian dimuat naik ke media sosial.


Lebih menarik lagi, ketiga-tiga kamera dengan fungsi berbeza yang melengkapkan Galaxy S21 5G dalam praktiknya mengambil gambar secara bergantian. Ini juga dilakukan tanpa gangguan dalam rakaman video yang dilakukan.


Ciri Single Take adalah ciri yang paling popular untuk pengguna. Pelbagai kecanggihan juga disokong oleh pemproses yang berkelayakan adalah alasannya.


Sudah tentu, Exynos 2100 adalah motor yang menentukan kualiti tenaga penggerak untuk kandungan yang lebih baik yang dihasilkan.


Cara ciri ini berfungsi agak mudah, jika dibandingkan dengan ciri lain yang serupa. Pengguna hanya menekan butang single take pada paparan skrin. Kemudian, sistem akan berjalan dalam 5 hingga 15 saat.


Selama ini, tiga kamera belakang Galaxy S21 5G bergilir-gilir mengambil gambar. Setelah selesai, AI akan mengklasifikasikan dan menandakan foto yang dianggap terbaik.


Hasilnya dapat dikongsi atau dimuat naik terus di media sosial.


Dengan pengambilan tunggal ini, tidak perlu proses penyuntingan, tersedia dengan filter


Sementara itu, Pengarah Kreatif, Taba Sanchabachtiar mengatakan bahawa pada masa akan datang kandungan media sosial akan lebih pelbagai dengan ciri ini.


Contoh dalam videonya, ada adegan menggunakan fitur Single Take. Satu saat dengan 10 saat, dapat ditangkap dengan cara yang berbeda.


Dengan cara itu, memandangkan kebiasaan pengguna media sosial masa kini yang sering menyiarkan kandungan mundur, ciri ini pastinya akan sangat membantu.