Ciri Director’s View di Galaxy S21 5G adalah Kegemaran Pencipta Kandungan

 


Samsung Galaxy S21 5G telah dilengkapi dengan fitur Director's View, yang menghadirkan pandangan dari tiga kamera sekaligus.


Dengan cara itu, pengguna dapat memilih untuk mengambil gambar mengikut keperluan mereka, tentu saja, tanpa berhenti atau menukar lensa terlebih dahulu.


Ciri Pandangan Pengarah adalah kegemarannya. Selain itu, sebenarnya, ciri-ciri lain yang terdapat di Galaxy S21 5G juga, menurutnya, tidak kurang menarik.


Proses membuat video menggunakan telefon pintar adalah satu cabaran baginya. Kerana, biasanya pencipta kadungan akan menggunakan kamera profesional dalam membuat kandungan. Namun, Kamera profesional digantikan sepenuhnya oleh Galaxy S21 5G.


Saat-saat yang dirakam oleh kamera tidak dapat dibandingkan, jika dia membawa tiga lensa berbeza, apalagi harus menggantinya terlebih dahulu.


Selain Director's View, pencipta kandungan akan selesa dengan fitur Pro Video. Sebabnya, sebagai penyempurnaan dalam menangkap kandungan, disitu pencipta kandungan akan  dapat menemukan semua tetapan kamera profesional di sana.


Director’s View  dikatakan berfungsi untuk memberikan ilhamkan oleh pengarah kamera yang sering meminta pilihan sudut dalam rakaman video.


Kemudian halangan lain bagi pencipta kandungan adalah mengambil gambar dengan cahaya minimum dan ciri Pro Video dapat menjadi penyelesaian untuk masalah itu.


Tetapan yang tersedia merangkumi White Balance, Brightness, ISO, hingga Aperture. Julat ISO yang dapat diatur dari 50 hingga 3200 hampir setanding dengan kemampuan kamera separa profesional.


Walaupun begitu, ciri ini juga dapat diatur secara automatik dan sistem akan menyesuaikan diri dengan keadaan. Sudah tentu ini memudahkan pengguna biasa yang baru bermula.


Kamera, jika lensa tidak bagus, gambarnya boleh kabur atau tidak terang sama sekali.


Di samping itu, ciri Nightmode yang terdapat pada Galaxy S21 5G dilengkapi dengan kecanggihan tanpa tahap. Fungsinya, ia akan menggabungkan 9 piksel menjadi 1 piksel.


Jadi jika cahaya rendah dapat lebih tajam. Ditambah lagi dengan cahaya malam, kita dapat mengesan pemandangan. Setelah mengambil gambar, proses AI diperbetulkan untuk menjadikannya optimum.


Selain itu, Galaxy S21 5G juga dilengkapi dengan ciri menarik lain seperti Super Steady Shot dan Vlogger View. Masing-masing dapat mengurangkan kejutan yang berlaku ketika mengambil video dan merakam dari empat kamera pada masa yang sama dengan kamera depan.


Terdapat juga fitur Rakaman Multi Mic yang dapat digabungkan dengan Galaxy Buds Pro.