5 atlet esports paling mahir di dunia, siapa mereka?

 


Tidak dapat dinafikan bahawa esports kini telah menjadi industri dengan angka pendapatan pemain dan pasukan mereka yang selalu meningkat setiap tahun.

Pendapatan Esports menyusun senarai 100 atlet esports berpendapatan tertinggi yang mendapat tempat dalam pertandingan permainan.


Siapakah mereka? Berikut adalah 5 atlet esports paling berjaya di dunia, seperti yang diringkaskan dari halaman Pendapatan Esports.


1. Johan “N0tail” Sundstein


Pemain veteran Dota 2 berjaya menjadi atlet esports dengan penghasilan tertinggi sejak 2019, ketika dia memimpin pasukan OG untuk menang di The International untuk kali kedua berturut-turut. N0tail memperoleh pendapatan keseluruhan USD 6,969,737


2. Jesse "JerAx" Vainikka


Menurut Dotabuff, JerAx mempunyai kadar kemenangan 75.5 peratus dan merupakan pemain pertama yang mencapai final Major empat kali berturut-turut.


Pada Januari 2020, JerAx secara rasmi mengumumkan persaraannya. Walaupun dia tidak lagi aktif bermain, dia memiliki pendapatan USD 6,470,548 


3. Anathan "ana" Pham


Anathan Pham telah menjadi pemain Dota OG sejak tahun 2017. Kini dia berehat dari kejohanan esports Dota 2, tetapi dilaporkan akan kembali tampil sebagai salah satu anggota OG.


Lalu berapa jumlah pendapatannya? Pemain yang terkenal dengan watak Io The Wisp semasa The International 2019 memenangi USD 6.000.411 .


4. Sebastien "Ceb" Debs


Sebagai pemain Perancis pertama dan satu-satunya yang memenangi The International, Sébastien "Ceb" Debs telah menjadikan dirinya sebagai salah satu pemain terbaik di dunia.


Pada masa ini, Ceb memperoleh AS $ 5,559,712


5. Topias "Topson" Taavitsainen


Bermain Dota sejak berusia 8 tahun, Topias Miikka Taavitsainen melengkapkan kekuatan pasukan OG dalam permainan Dota 2 dengan memenangi The International Dota 2 pada bulan Ogos 2019.


Kini, Topson telah memenangi AS $ 5,559,712

Previous Post Next Post

Contact Form