Huawei mula mendedahkan reka bentuk Mate X2, yang akan dipasarkan pada Februari 2021

 


Huawei dijadualkan untuk memperkenalkan telefon pintar skrin lipat terbarunya dalam masa terdekat. Dari laporan terbaru, Huawei Mate X2 akan dilancarkan pada 22 Februari 2021.


Selepas jadual pelancaran, Huawei kini telah mendedahkan poster penggoda mengenai reka bentuk telefon pintar baru ini.  Huawei Mate X2 diketahui mengadopsi gaya yang mirip dengan Galaxy Fold.


Ini diketahui dengan melihat siluet Huawei Mate X2 di poster yang dimuat naik. Berdasarkan siluet, diketahui bahawa skrin telefon pintar lipat ini akan berada di bahagian dalam peranti dengan lipatan yang diarahkan ke dalam juga.


Reka bentuk ini berbeza dengan Huawei Mate X, yang memiliki layar di luar, tetapi melipat ke dalam. Oleh itu, skrin Mate X2 dapat dilihat di bahagian luar peranti.


Namun, Huawei masih belum mendedahkan maklumat mengenai spesifikasi telefon pintar ini. Tetapi dari kebocoran itu, Huawei Mate X2 dikatakan bersenjata dengan chipset Kirin 9000.


Di samping itu, peranti ini dikatakan menyokong ciri pengecasan pantas 66W. Rencananya, telefon pintar ini akan dilancarkan untuk pasaran China dan belum diketahui sama ada ia akan dilancarkan secara global.


Sebaliknya, kebocoran terbaru mengenai Huawei P50 kembali wujud di dunia maya. Kali ini, maklumat itu datang dari leaker terkenal dalam industri telefon pintar.


 Huawei akan mengumumkan siri P50 antara 26 Mac dan 28 Mac 2021.


Bukan hanya itu, dia juga mendedahkan bahawa syarikat China akan melancarkan tiga model P50 dengan dua pemproses yang berbeza.


Huawei P50 akan hadir dengan pemproses Kirin 9000E, sementara P50 Pro dan P50 Pro Plus akan menggunakan Kirin 9000.


Menurutnya, Huawei kini dalam tahap akhir reka bentuk telefon bimbit dan siap memasuki produksi besar-besaran.


Huawei P50, P50 Pro, dan P50 Pro Plus akan hadir dengan konfigurasi kamera baru, layar yang lebih baik, dan kemampuan permainan yang ditingkatkan.


Pemberi maklumat yang mengaku "dalaman syarikat" mengatakan versi standard Huawei P50 akan membawa skrin dengan kadar penyegaran 90Hz.


Lalu bagaimana dengan versi mewah? Dikutip dari Gizchina, Senin (18/1/2021), dua siri Huawei P50 yang lain akan memiliki kadar penyegaran 120Hz.


Mengenai fotografi, siri Huawei P50 akan mempunyai keupayaan zoom teropong hingga 200 kali.


Tambahan pula, versi standard Huawei P50 menyokong pengecasan pantas 66 watt (kabel) dan 50 watt (tanpa wayar).


Namun, beberapa pihak percaya bahawa Huawei kini sedang mempertimbangkan untuk memasukkan teknologi pengisian pantas 135 watt.

Previous Post Next Post

Contact Form