Kemas kini Gadget, Ini adalah Telefon Pintar dengan 4 Kamera dengan Harga Mampu Milik

 


Perkembangan teknologi dan gaya hidup masyarakat mendorong sebilangan pengeluar telefon pintar untuk terus berinovasi dalam teknologi kamera. Setelah menghasilkan telefon pintar yang cukup dengan kamera 2 dan 3, kini 4 telefon pintar kamera, juga dikenali sebagai Quad Cameras, telah muncul.

Selain memiliki kamera dengan reka bentuk yang unik, telefon pintar ini juga dilengkapi dengan fitur baru untuk menyokong foto, video dan permainan. Walaupun mempunyai teknologi dan ciri baru, tidak semua telefon pintar 4 kamera berharga tinggi. Sejumlah pengeluar terus mempersembahkan telefon pintar dengan harga yang berpatutan untuk segmen tahap kemasukan.


1. Redmi 9


Redmi 9 adalah siri Redmi pertama dengan empat kamera belakang serba boleh untuk menyokong hobi fotografi pengguna. 4 kamera tersebut terdiri daripada lensa sudut lebar 13 MP, lensa sudut ultra lebar 8 MP, lensa makro 5 MP dan sensor kedalaman 2 MP.


Dengan Redmi 9 yang mempunyai bateri 5020 mAh, anda dapat merakam pelbagai momen istimewa hari anda dengan lebih lama. Bermula dari tangkapan segera, gambar kumpulan dengan sudut lebar, jarak dekat dengan perincian yang luar biasa, dan foto potret yang indah. Redmi 9 sendiri mempunyai RAM 4GB dan ROM 64GB



2.Infinix Hot 10


Infinix Hot 10 mempunyai 4 kamera dengan resolusi 16MP (lebar), lensa 2MP (makro), lensa 2MP (sensor kedalaman) dan 1 kamera lensa AI dengan lampu suluh quad. Kamera selfie berukuran 8MP dengan lampu kilat dua kali. Mempunyai skrin 6,78 inci, telefon pintar ini disokong oleh bateri 5.200 mAh dengan RAM 4GB dan ROM 64 GB. Terdapat 3 slot dengan memori micro SD hingga 512 GB.



3. Infinix Note 7 Lite

Infinix Note 7 Lite dilengkapi dengan empat kamera utama, iaitu lensa utama 48MP, lensa makro 2MP, sensor kedalaman 2 MP dan 1 kamera lensa AI dengan lampu suluh quad.


Sebagai peranti yang memenuhi keperluan hiburan, telefon pintar ini dilengkapi dengan skrin 6,6 inci yang mempunyai reka bentuk lubang punch dan dilengkapi dengan RAM 4GB dan memori dalaman 128 GB. Serta kapasiti bateri 5,000mAh.



4. Infinix Hot 9 Play


Telefon pintar Infinix Hot 9 Play ini membawa skrin beresolusi HD + 6,6 inci, dengan lubang pukulan yang memiliki kamera depan beresolusi 8 MP. Bahagian belakang dilengkapi dengan 4 kamera yang terdiri daripada kamera utama 16 MP, kamera 2 2 MP, iaitu sensor makro dan kedalaman, dan 1 kamera lensa AI dengan lampu suluh tiga kali ganda.


Dari segi perkakasan, Infinix Hot 9 Play membawa cip MediaTek Helio P35 dengan CPU octa-core 2.3 GHz, RAM 4 GB, memori dalaman 128 GB, dan OS Android 10 dengan antara muka XOS 6.



5. Redmi Note 8


Redmi Note 8 yang dilengkapi dengan kemampuan fotografi terbaik di kelasnya. Kamera 4 Redmi Note 8 adalah lensa utama 48MP, lensa lebar 8MP, lensa makro 2MP dan lensa sensor kedalaman 2MP.


Telefon pintar ini disokong oleh grafik Qualcomm Snapdragon 665 Octa-Core dan Adrno 610. Ruang penyimpanan tersedia untuk Redmi Note 8 3GB + 32GB dan microSD boleh disematkan hingga 256GB.



6. Realme C15


Realme C15 mempunyai 4 kamera dengan perincian 13 MP sebagai kamera utama, lensa B&W, 8MP sebagai lensa sudut ultra lebar, dan lensa retro. Untuk simpanan dalaman 64GB dan boleh dikembangkan menggunakan slot MicroSD hingga 256 GB.


Tidak hanya penyimpanan yang besar, Realme dari siri ini juga mempunyai kapasiti bateri hingga 6,000mAh. Dengan kapasiti sedemikian, Realme mendakwa bahawa C15 dapat digunakan selama 46 jam untuk membuat panggilan, memainkan MLBB selama 9 jam, video Youtube selama 28 jam dan mendengar lagu streaming selama 60 jam.



7. Redmi 9T

 Sesuai namanya, Redmi 9T adalah peranti tingkat awal yang melengkapkan garis Redmi 9 . Xiaomi melengkapkan telefon pintar ini dengan bateri besar dengan kapasiti 6,000mAh dan dilengkapi dengan Snapdragon 662.


Terdapat dua varian memori yang tersedia, iaitu RAM 4GB / 64GB RAM dan 6GB RAM / 128GB RAM. 


Walaupun banyak telefon pintar mempunyai empat konfigurasi kamera, kualiti foto dan video tentu berbeza pada setiap peranti. Terus praktikkan kemahiran fotografi anda untuk menghasilkan gambar dan video terbaik.


Previous Post Next Post

Contact Form