Resident Evil Outrage akan hadir secara eksklusif di Nintendo Switch, bilakah ia akan dilancarkan?


 Awal tahun ini Capcom meluangkan masa dengan membuka pra-pesanan untuk Resident Evil Village yang akan dikeluarkan pada Mei 2021.


Bukan hanya itu, Capcom dilaporkan sedang menyiapkan siri Resident Evil khusus untuk pengguna Nintendo Switch.


Menurut seorang bocor bernama Dusk Golem, Capcom berencana untuk melancarkan siri baru berjudul Resident Evil Outrage pada suatu ketika pada akhir 2021 atau awal 2022.


Dikutip dari Comicbook, Selasa (16/2/2021), permainan ini dikatakan eksklusif untuk Nintendo. Ini juga telah dilakukan dengan pelepasan untuk konsol Nintendo 3DS.


Langkah ini kelihatan serupa dengan sub-siri Resident Evil Revelations dan sebelumnya dijadualkan menjadi entri ketiga dalam siri ini secara dalaman sebelum digelar sebagai Outrage.


Mengingat bagaimana permainan Revelations asli dilancarkan semata-mata untuk Nintendo 3DS pada awalnya, masuk akal bahawa Outrage akan mengikuti corak yang sama kerana kedua-dua permainan itu mirip satu sama lain.


Dusk Golem mengatakan bahawa Resident Evil Outrage direncanakan akan keluar dalam satu tahun setelah pembebasan Village.


Dengan andaian Capcom sedang merayakan ulang tahun ke-25 francais, nampaknya mereka berharap dapat melepaskan Outrage on the Switch tahun ini untuk mengejutkan pemain Nintendo kerana Village hanya tersedia di platform PlayStation, Xbox, dan PC.


Terdapat beberapa bukti yang menyokong tuntutan Dusk Golem. Dalam kebocoran Capcom besar yang berlaku tahun lalu, Resident Evil Outrage disebut secara khusus dalam kandungan yang keluar.


Spesifikasi permainan belum benar-benar bocor, tetapi itu membuktikan bahawa Capom setidaknya mempunyai rancangan untuk melepaskan permainan di masa depan.


Setakat ini, dikatakan bahawa Capcom merancang untuk mendedahkan Resident Evil Outrage pada suatu ketika sepanjang 2021.

Previous Post Next Post

Contact Form