Review Realme Watch S Pro , Banyak Ciri Tanpa Bayaran yang Mahal


 Ketika vendor lain dibuka pada tahun 2021 untuk melancarkan telefon baru, Realme akan mengambil strategi lain. Mereka melancarkan Realme Watch S Pro.


Kerana dilabel Pro, ciri yang dibawanya lebih lengkap daripada Realme Watch S. Tetapi adakah patut melihat jam pintar ini dengan harga murah?


Berikut adalah ulasan ringkas mengenai Realme Watch S Pro selama beberapa minggu penggunaan.


Reka bentuk

Realme Watch S Pro memberikan kesan yang berbeza bergantung pada tali yang digunakan. Semasa menggunakan tali silikon, jam tangan pintar ini mempunyai rasa sporty.


Apabila memakai tali yang terbuat dari kulit , aura yang menawan segera terpancar. Jadi ia sesuai digunakan semasa menghadiri acara rasmi.


Tetapi anda harus mengeluarkan anggaran tambahan, kerana pakej penjualan hanya menyediakan tali silikon hitam. Untuk melepaskan tali sendiri, anda hanya perlu menggeser butang di hujungnya.


Kerana menggunakan bahan keluli tahan karat menjadikan Realme Watch S Pro ringan ketika dipakai. Kami juga sempat memakainya ketika tidur, sama sekali tidak merasa terganggu.


Terdapat dua butang yang terletak di sebelah kanan badan. Butang atas adalah untuk Kembali, sementara di bahagian bawah berfungsi sebagai jalan pintas untuk membuka mod sukan.


Cuma butang ini sering ditekan secara tidak sengaja semasa tapak tangan diangkat. Sering kali ia tiba-tiba bergetar dan memaparkan pilihan Mulakan semula atau Matikan.


Berpusing ke permukaan belakang, ia dibuat matte sehingga selesa apabila melekat pada kulit tangan. Terdapat sensor yang menyala hijau di sana.


Semasa digunakan, tidak ada sensasi panas atau panas dari belakang jam tangan pintar ini.


Skrin

Menggunakan Realme Watch S Pro agak mudah, anda hanya perlu menggesek ke kiri, kanan, atas dan bawah. Nasib baik, skrinnya cukup responsif, menjadikannya lebih mudah untuk dinavigasi.


Terima kasih kepada panel AMOLED dengan tahap kecerahan hingga 450 nits, ini menjadikan skrin kelihatan cerah. Semasa menggunakan di bawah terik matahari, paparan layar masih dapat dilihat.


Dengan peregangan skrin 1,39 inci, mesej WhatsApp mudah dibaca tanpa juling. Realme memberikan perlindungan Gorilla Glass 3 untuk ketahanan calar.


Ciri-ciri yang ada Sentiasa di Paparan (AOD) dengan pilihan digital dan analog. Tetapi kami hanya menggunakan fitur ini sekali, kerana sudah cukup dengan terjaga sambil menjimatkan penggunaan bateri.


Realme menyediakan 100 muka jam. Tetapi jika anda ingin menjadi lebih peribadi, anda boleh memaparkan foto di galeri atau diambil terus dari kamera telefon bimbit yang disambungkan.


Semua ini dilakukan melalui aplikasi Realme Link dengan menekan ikon Tetapan heksagon di sudut kanan atas. Kemudian tekan Galeri Wajah, pilih pilihan Foto. Apabila anda telah memilih foto mana yang akan digunakan, segerakkannya.


Fitur

Seperti yang disebutkan sebelumnya, Realme Watch S Pro memiliki beberapa ciri. Bukan hanya dapat memantau degupan jantung, jam tangan pintar membawa sensor yang memantau tahap oksigen darah (Sp02) yang berguna semasa pandemik COVID-19 semasa. Cuma ciri ini mesti dijalankan secara manual dengan kedudukan tangan kanan.


Ketepatan GPS cukup baik. Jumlah langkah tidak begitu jauh. Realme juga memberikan peringatan ketika pengguna terlalu lama duduk.



Tidak kurang berguna ada peringatan minuman. Kadang-kadang kesibukan yang menimbun membuatkan kita sering lupa minum air.


Pengguna boleh menetapkan tempoh peringatan, bermula dari 15 minit, 30 minit, 1 jam hingga 1.5 jam. Kemudian gambar kaca akan muncul di layar dan terdapat getaran dalam beberapa saat.

Realme Watch S Pro menyediakan 15 mod sukan, iaitu larian luar, larian dalaman, berjalan kaki di luar rumah, berjalan kaki di dalam rumah, berbasikal luar, berbasikal dalaman, mendaki, berenang, bola keranjang, yoga, mendayung, elips, kriket, latihan kekuatan, dan latihan percuma. Kami dapat menetapkan sasaran dan menetapkan penggera degup jantung dalam setiap mod.


Kita boleh menggunakan jam tangan pintar ini sebagai kamera jauh, mengawal muzik atau mencari telefon bimbit.


Bateri

Realme mendakwa bateri Watch S Pro boleh bertahan 14 hari. Tetapi unit yang kami gunakan hanya bertahan selama 9 hari. Dengan nota, kami menyegerakkan mesej, menggunakan mod latihan sekali sehari dengan durasi 30 minit, memantau degupan jantung 24 jam dan tanpa menggunakan fitur AOD.


Pengecasan cukup lama, hampir 3 jam Realme Watch S Pro. Untuk mengisi semula, disediakan pengecas magnetik yang mudah digunakan.



Dengan label Pro, Realme menyajikan penampilan premium yang digabungkan dengan banyak ciri pada jam tangan pintar terbarunya. Tidak hanya memantau detak jantung, ada alat pengimbas kadar oksigen darah (Sp02) yang berguna pada waktu pandemi dan peringatan minuman air. Mudah-mudahan vendor China ini akan menambahkan ciri mencuci tangan pada masa akan datang.


Terdapat 15 mod sukan. Diperbuat daripada ketahanan air 5ATM sehingga dapat digunakan berenang.

Dengan 100 muka jam tangan, pengguna dapat mengubah paparan layar setiap hari. Pengguna juga diberi pilihan untuk membuat muka jam tangan mereka sendiri dengan menambahkan gambar kegemaran di galeri.


Semasa bercakap mengenai kekurangan, Realme Watch S Pro tidak dilengkapi dengan pembesar suara atau mikrofon. Oleh itu, anda tidak dapat menjawab telefon. Jam tangan pintar ini hanya bergetar untuk memberitahu anda mengenai panggilan masuk. Kami juga tidak dapat membalas langsung pesan yang muncul dalam pemberitahuan.


Selain itu, jika anda mencari jam tangan pintar yang berpatutan dengan ciri pemantauan kesihatan dan sukan yang komprehensif, dan dapat digunakan pada Android dan iOS, maka Realme Watch S Pro dapat dipertimbangkan.