Square Enix Melancarkan Permainan Ludo India Pertama

 


Square Enix melancarkan permainan mudah alih buatan India pertamanya yang bernama Ludo Zenith. Tajuk permainan ini berdasarkan permainan papan ludo yang sangat popular di India.

Penerbit di sebalik Final Fantasy, Dragon Quest, dan sejumlah permainan popular lain telah mempercayakan pengembangan permainan ini ke studio JetSynthesis, dan diterbitkan oleh anak syarikatnya di India, Square Enix India.


Saat ini Ludo Zenith hanya tersedia di Google Play Store, dan versi iOS sedang dipersiapkan untuk diluncurkan.



Ludo Zenith adalah permainan berbilang pemain di mana pemain bersaing satu sama lain untuk menjadi pemain ludo nombor satu di rantau ini. Dalam permainan ini, pemain akan dapat mencabar pemain lain untuk bertanding. Setelah menang, mereka akan dapat naik peringkat dan mendapat tempat di papan pendahulu permainan.


"Matlamat permainan ini adalah menjadi pemain ludo nombor 1 dengan mencabar lawan terkuat di seluruh negara dan mencapai liga teratas dengan menggunakan kemampuan unik dan menarik," kata Square Enix.


Kedengarannya serupa dengan Ludo King, permainan mudah alih yang tiba-tiba popular dimainkan oleh banyak pemain India semasa tempoh penutupan pandemik COVID-19. Namun, Square Enix mengatakan permainannya berbeza dengan Ludo King.


Tidak seperti di Ludo King, yang mengikuti peraturan permainan papan tradisional, para pemaju mengubah Ludo Zenith dengan menambahkan kemampuan unik dan menarik. Jadi, pemain akan dapat menggunakan kebolehan ini untuk keuntungan mereka dan mengalahkan lawan mereka dengan permainan kreatif.


Oleh itu, jika anda peminat Ludo, anda boleh memuat turun permainan ini terus dari Play Store. Setakat ini, permainan ini telah mencatatkan 10 ribu muat turun dengan rating 3.9 bintang.

Square Enix Melancarkan Permainan Ludo India Pertama Square Enix Melancarkan Permainan Ludo India Pertama Reviewed by thecekodok on 11:05:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.