Twitter Melancarkan Ciri review sebelum anda tweet

 


Pada bulan Mei 2020 Twitter mula menguji ciri 'review sebelum anda tweet' untuk peranti iOS. Kemudian pada bulan Ogos, eksperimen dibuka untuk Android dan web. Namun, ciri ini dihentikan sementara oleh Twitter dan kini dilancarkan semula.

Fungsi ini akan berfungsi untuk menganalisis reaksi dan pengguna dan jika sesuatu yang dikesan terdengar antagonis, rasis atau menyinggung perasaan, ciri ini akan meminta pengguna untuk menyemak semula tweet tersebut sebelum menyiarkan.


Twitter sebenarnya tidak akan menyekat pengguna daripada menyiarkannya, tetapi meminta pengguna untuk berfikir dua kali mengenai tweet yang diharapkan dapat membantu mengurangkan keributan yang berlaku pada garis masa media sosial.


"Apabila keadaan menjadi panas, anda mungkin mengatakan perkara yang tidak anda maksudkan. Sehingga anda dapat memikirkan kembali balasan anda, kami menjalankan eksperimen terhad di iOS dengan arahan yang memberi anda pilihan untuk menyemak semula balasan anda sebelum diterbitkan jika ia berpotensi berbahaya bahasa. " Demikian keterangan Twitter mengenai ciri-ciri ini .


Hari ini, Twitter mengumumkan bahawa pengujian ciri ini kembali untuk pengguna iOS sebagai tindak balas kepada tweet bulan Ogos mengenai ciri eksperimen.


Pengulangan terbaru termasuk pilihan "Tweet, Edit, dan Delete" dan juga menambah butang yang bertajuk "Adakah kita salah?" sekiranya pengguna menganggap arahan itu salah. Twitter menyatakan bahawa mereka mencari input dan cadangan untuk meningkatkan ciri tersebut.


Anda mempunyai maklum balas mengenai arahan untuk menyemak balasan sehingga kami membuat kemas kini:


▪️ Sekiranya anda melihat arahan, ia akan memasukkan lebih banyak maklumat mengenai mengapa anda menerimanya

▪️ Kami telah memperbaiki cara kami mempertimbangkan konteks perbualan sebelum menunjukkan arahan


Sekarang ini diuji pada Android, iOS, dan web. pic.twitter.com/rxdttI1zK2


- Sokongan Twitter (@TwitterSupport) 10 Ogos 2020