IPad Pro yang baru akan menggunakan chipset setara Apple M1


Apple akan melancarkan banyak peranti tahun ini, salah satunya adalah iPad Pro 2021 yang diramalkan akan dilancarkan bulan ini. Tidak banyak yang diketahui mengenai tablet premium ini, tetapi kebocoran terbaru menunjukkan tahap prestasinya.


Dari laporan sebelumnya, iPad Pro 2021 akan menggunakan cip A14X Bionic yang berdasarkan cip A14 yang digunakan dalam keluarga iPhone 12. Cip yang dibuat menggunakan fabrikasi 5nm akan membawa peningkatan besar berbanding A12Z Bionic yang digunakan oleh iPad Pro semasa .




Baru-baru ini, wartawan Bloomberg Mark Gurman memberikan ramalannya mengenai rangkaian produk Apple yang dilancarkan tahun ini. Dia mengatakan prestasi cip A14 yang digunakan oleh iPad Pro baru akan melebihi jangkaan.






Sebenarnya, peranti ini diklaim mempunyai prestasi yang sama dengan peranti Mac yang menggunakan cip Apple M1, seperti MacBook Air dan MacBook Pro terbaru, seperti yang dikutip dari Gizmochina, Isnin (1/3/2021).




Dari segi reka bentuk, iPad Pro baru diramalkan akan mempunyai penampilan yang sama dengan model semasa. Tetapi ada kemungkinan badan akan lebih tebal jika Apple memilih untuk menggunakan paparan LED mini.




Jenis paparan ini akan memberikan kecerahan dan kontras yang lebih baik, tetapi boleh menjadikan peranti sedikit lebih tebal kerana lapisan tambahan.




Di samping itu, iPad Pro 2021 juga akan menyokong 5G dengan rangkaian Sub-6GHz dan mmWave. Apple juga diharapkan dapat membawa peningkatan dari segi kamera.




Dengan pemproses yang lebih berkuasa, paparan yang lebih maju dan modem 5G, iPad Pro baru mungkin merupakan tablet paling berkuasa dan termahal di pasaran. Mari kita tunggu sama ada tablet ini benar-benar dipamerkan bulan ini, kerana Apple belum memberikan sebarang petunjuk.

IPad Pro yang baru akan menggunakan chipset setara Apple M1 IPad Pro yang baru akan menggunakan chipset setara Apple M1 Reviewed by thecekodok on 3:58:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.