Nintendo Wii U Akhirnya Mendapat Kemas Kini Pertama pada tahun 2021


 Akhirnya, Nintendo Wii U menerima kemas kini firmware versi 5.5.5 untuk pertama kalinya tahun ini. Kemas kini terakhir adalah dua tahun lalu.

Kemas kini ini akan menambah peningkatan kestabilan dan kebolehgunaan sistem. Walaupun meninggalkan platform konsol empat tahun yang lalu, Nintendo melancarkan kemas kini baru pertamanya untuk Wii U pada 3 September 2018.


Itu tidak diumumkan dengan cara yang hebat, kerana kemas kini itu ditambahkan secara halus ke halaman Nintendo. Kehidupan Wii U secara rasmi berakhir empat tahun yang lalu, 3 Mac 2017, dengan pelancaran permainan terakhir, Legend of Zelda: Breath of The Wild.



Mereka menjelaskan kemas kini firmware untuk Wii U seperti yang disenaraikan sebelumnya. Melalui maklumat di posting Twitter Wario64, terdapat senarai kemas kini yang telah ada sejak 2016.


Wii U baru sahaja menerima kemas kini firmware Ver. 5.5.5 U, kemas kini pertama sejak 3 September 2018 pic.twitter.com/us9YjcWSwN


- Wario64 (@ Wario64) 2 Mac 2021


Tidak banyak yang dapat diketahui dari kemas kini ini. Walau bagaimanapun, penghargaan perlu diberikan kepada Nintendo kerana terus menyokong platform konsol walaupun telah dihentikan selama beberapa tahun. Walaupun beberapa peminat telah beralih ke Nintendo Switch, kemas kini ini menyokong orang yang masih menggunakan sistem.


Nintendo juga mengakui bahawa ia jarang memberikan sokongan untuk Wii U. Sokongan untuk konsol telah dikurangkan sepenuhnya. Perkhidmatan bawaan Miiverse juga dihentikan tiga tahun lalu. Ini menghilangkan fungsi permainan sebenar tajuk seperti Xenoblade Chronicles X dan Pushmo World.


NintendoWii adalah konsol permainan elektronik yang dikeluarkan oleh syarikat Jepun Nintendo pada tahun 2006. Kehadirannya pada masa itu diharapkan dapat bersaing secara langsung dengan konsol yang bersaing seperti Microsoft Corporation Xbox 360 dan Sony Corporation's Playstation 3 (PS3).


Adakah anda masih memainkan konsol ini? Kongsikan pengalaman anda mengenai Nintendo Wii U.

Previous Post Next Post

Contact Form