Ciri Baru WhatsApp: Bisukan Video


 Satu ciri baru yang dilancarkan oleh WhatsApp, iaitu mematikan video. Kemas kini versi 2.21.3.13 dapat dinikmati oleh pengguna telefon Android, cukup kemas kini. Namun, tidak ada maklumat mengenai kapan hendak mengunjungi sistem operasi iOS di iPhone.

"Jadikan mata Anda, bukan telinga Anda. Sekarang Anda dapat mematikan audio dalam video Anda sebelum menambahkannya ke Status atau mengirimnya dalam sembang. Saat ini tersedia di Android," kata pengumuman dari WhatsApp melalui Twitter.


Fitur WhatsApp baru ini pertama kali dibocorkan oleh WABetaInfo bulan lalu. Jadi bagaimana rupa? Seperti namanya, fitur WhatsApp baru bertujuan untuk menghilangkan suara dalam video yang akan dikirim oleh pengguna.


Sejauh ini, pengguna WhatsApp tidak dapat mematikan video yang akan dihantar melalui sembang atau diposkan ke Status mereka. Sekiranya anda ingin mengeluarkan audio, anda terpaksa menggunakan aplikasi pihak ketiga. Sebenarnya, sebilangan besar orang hanya mahu menghantar video, tidak disertakan dengan audio.


Ini berbeza dengan Instagram. Media sosial ini yang juga dimiliki oleh Facebook mampu mendiamkan suara pada video baik ketika disiarkan di Cerita atau dihantar melalui Mesej Langsung.


Sekarang kerana telah diluncurkan, pengguna WhatsApp dapat langsung mematikan suara dalam video untuk dikirim ke pengguna lain. Kaedahnya sangat mudah.


Oleh itu, jika anda telah mengemas kini, pengguna akan melihat ikon pembesar suara di sebelah jangka masa dan perincian video yang akan dihantar. Sekarang jika pengguna mengklik ikon, WhatsApp akan mematikan videonya. Kemudian, tayangan akan dihantar atau dipaparkan dalam status tanpa suara.

Ciri Baru WhatsApp: Bisukan Video Ciri Baru WhatsApp: Bisukan Video Reviewed by thecekodok on 8:40:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.