Oppo Band Dilancarkan


Selain melancarkan Reno5 F, Oppo juga melancarkan gelang pintar pertama . Gelang pintar yang dipanggil Oppo Band ini membawa sejumlah ciri kesihatan termasuk sensor SpO2 dan monitor denyut jantung.

Oppo agak lewat melancarkan gelang pintar pertama berbanding vendor lain. Mereka sememangnya menunggu masa yang tepat untuk memenuhi keperluan kesihatan pengguna di tengah wabak penyakit.


Lebih baik jika kita melancarkan smartband pada waktu yang tepat ketika orang mempunyai keperluan, terutama fitur seperti SpO2,


Oppo Band membawa paparan AMOLED 1,1 inci dengan gamut warna DCI-P3 100% dan dapat memaparkan hingga 50 aksara. Untuk menjadikan skrin lebih menarik, Oppo menyertakan 40 pilihan wajah jam tangan.


Ciri kesihatan utama Oppo Band adalah sensor SpO2 yang dapat mengukur kadar oksigen dalam darah sepanjang hari, walaupun pengguna sedang tidur. Sekiranya dipakai ketika tidur, ciri ini dapat membantu pengguna memantau kebiasaan tidur mereka.


Selain itu, terdapat monitor denyut jantung yang menggunakan sensor optik. Monitor ini juga akan aktif sepanjang hari dan dapat memberikan peringatan dalam bentuk getaran jika terdapat kelainan yang dikesan.


Untuk membantu pengguna bersenam, Oppo Band mempunyai 12 mod sukan yang menyokong pelbagai sukan popular seperti berlari, berjalan kaki, berbasikal, berenang, kriket dan yoga. Oppo Band juga mempunyai penilaian ATM 5 yang menjadikannya kalis air hingga kedalaman 50 meter yang berguna untuk sukan renang.


Oppo Band dikuasakan oleh bateri berkapasiti 100 mAh yang boleh bertahan hingga 12 hari dengan sekali cas. Untuk mengecas semula bateri, badan jam tangan mesti dikeluarkan dari tali.


Untuk kesambungan, Oppo Band mempunyai Bluetooth LE 5.0. Gelang pintar ini boleh dihubungkan dengan peranti yang menjalankan sistem operasi Android 6.0 ke atas. Peranti yang boleh dipakai ini mempunyai reka bentuk sporty asas dengan pilihan warna tali hitam dan lavender.


Previous Post Next Post

Contact Form