Realme 8 Series Akan dilancarkan dengan Realme UI 2.0

 


Maklumat mengenai Realme 8 didedahkan lagi. Kali ini, Ketua Pegawai Eksekutif Realme India dan Eropah Madhav Sheth mendedahkan mengenai telefon pintar baru itu melalui akaun Twitternya.


Dikutip dari GSM Arena, Isnin (22/3/2021), Madhav menulis tweet bahawa barisan Realme 8 akan menjadi telefon pintar pertama yang secara langsung menjalankan Realme UI 2.0 berdasarkan Android 11.


Muat naik Madhav ini jelas menarik, kerana Realme UI 2.0 itu sendiri belum diterima oleh semua pengguna peranti Realme. Perlu diketahui, Realme 2.0 dilengkapi dengan sejumlah kemas kini.


Beberapa ciri yang akan dipersembahkan melalui Realme UI 2.0 adalah pengurusan pemberitahuan yang diperbaiki, gelembung sembang, rakaman skrin bawaan, termasuk kemampuan penyesuaian yang lebih luas.


Sejumlah ciri lain, seperti perkongsian muzik mod pada paparan dan dwi-mode, juga akan disematkan di Realme UI 2.0. Selain Realme UI 2.0, Realme 8 juga dikatakan hadir dengan sejumlah fitur, seperti Starry Mode.


Bukan hanya itu, siri Realme 8 akan menjadi barisan telefon pintar pertama Realme yang menggunakan kamera 108MP.


Berbekalkan kamera 108MP, Seri Realme 8 diprediksi mempunyai kualiti foto yang lebih tajam, video selang waktu tilt-shift, dan video selang waktu berbintang dengan penapis potret baru.


Namun, Realme masih enggan mengungkapkan kapan telefon pintar 8 sirinya akan diumumkan kepada umum.


Namun, dari catatan video penggoda yang baru dimuat naik, nampaknya siri Realme 8 akan diumumkan dalam masa terdekat.


Memetik GSM Arena, Isnin (15/3/2021), naib presiden dan CEO Realme Realme India dan Eropah, Madhav Sheth, mengungkapkan bahawa siri Realme 8 akan diumumkan pada 24 Mac 2021.


Tambahan pula, syarikat itu dipercayai akan melancarkan Realme 8 dan Realme Pro.


Walaupun video penggoda tidak mendedahkan varian Realme 8, kebocoran yang beredar mengatakan model Realme 8 standard akan menggunakan kamera 64MP.


Sementara itu, varian Realme 8 Pro akan membawa kamera 108MP.


Berdasarkan maklumat dari dokumen dari badan persijilan Amerika Syarikat FCC, Realme 8 Pro yang diketahui mempunyai nombor model RMX3081 akan dilengkapi dengan bateri berkapasiti 4,500mAh.


Untuk menyokong kapasiti bateri ini, Realme menyediakan telefon pintar ini dengan ciri pengecasan pantas 65W.

Previous Post Next Post

Contact Form