Animal Crossing: New Horizons Sedia Mencetak Lebih Banyak Rekod Jualan pada tahun 2021


 Animal Crossing: New Horizons memecahkan rekod penjualan di seluruh dunia tahun lalu. Nampaknya trend ini akan berterusan pada tahun 2021.

Rekod itu berasal dari EU, di mana Animal Crossing: New Horizons (ACNH) telah memecahkan rekod penjualan satu tahun Nintendo di Eropah. Ini adalah penjualan tujuh juta unit yang luar biasa sejak dilancarkan.


Menurut maklumat yang dikongsi Nintendo dengan GameIndustry.biz, penjualan ACNH merangkumi sepertiga dari semua pemilik Switch di Eropah. Menurut laman pelabur Nintendo, permainan ini menerima total penjualan hingga 31 juta unit, yang berarti sekitar 24 juta telah terjual di wilayah lain.



Ini mengagumkan apabila permainan terjual tujuh juta unit dan kemudian mendapat penjualan lain di satu negara, mencapai 6 juta unit. Secara harfiah, Animal Crossing: New Horizons adalah permainan Switch terlaris yang pernah ada di Jepun, mengalahkan Splatoon 2 dan Mario Kart 8 Deluxe.


Angka penjualan yang besar berlaku ketika judulnya dikeluarkan 3 tahun setelah pelancaran Switch dan menambah situasi pandemik yang memerlukan orang tinggal di rumah. Permainan ini telah bertindak sebagai cara untuk terus berhubung antara satu sama lain, sambil menghilangkan tekanan bagi banyak pemain.


Laporan baru menunjukkan bahawa Nintendo berharap dapat memecahkan rekod penjualan perisian pada tahun fiskal yang akan datang. Mereka merancang untuk menghantar 250 juta unit permainan marquee dan perisian Blockbuster.


Animal Crossing: New Horizons dilancarkan pada 20 Mac 2020, dan hari ini, Sabtu 20 Mac 2021, berusia satu tahun. Peminat juga kelihatan tidak sabar dengan kemas kini ulang tahun ini dengan kemungkinan kejutan seperti ciri baru, barang bermusim dan banyak lagi.


Pada tahun lalu, Animal Crossing: New Horizons telah memenangi anugerah untuk Permainan Keluarga Terbaik dan dicalonkan untuk Game of the Year dan Game Multiplayer Terbaik.

Animal Crossing: New Horizons Sedia Mencetak Lebih Banyak Rekod Jualan pada tahun 2021 Animal Crossing: New Horizons Sedia Mencetak Lebih Banyak Rekod Jualan pada tahun 2021 Reviewed by thecekodok on 3:54:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.