Realme C21 Dilancarkan dengan Bateri 5,000mAh


 Realme baru sahaja melancarkan telefon pintar tahap kemasukan terbarunya, iaitu Realme C21. Telefon pintar ini dilengkapi dengan chipset MediTek Helio G35.


Dikutip dari GSM Arena, Isnin (8/3/2021), telefon pintar terbaru Realme memiliki layar berukuran 6.5 inci dengan reka bentuk takaran waterdrop.


Realme C21 dilengkapi dengan RAM 3GB dan memori dalaman 32GB yang dapat diperluas dengan microSD hingga 256GB. Realme menggunakan reka bentuk seni geometri pada badan belakang, jadi ia dikatakan bebas sidik jari.


Untuk menyokong prestasinya, Realme membenamkan bateri berkapasiti 5.000 mAh dengan mengecas melalui port microUSB.


Untuk keperluan fotografi, Realme C21 mempunyai tiga kamera belakang yang terdiri daripada lensa utama 13MP, lensa makro 2MP, dan lensa monokrom 2MP. Sedangkan untuk selfie, terdapat kamera depan 5MP.


Telefon pintar ini hadir dalam dua pilihan warna, iaitu biru salib dan hitam salib. Pengimbas cap jari berada di bahagian belakang, di bawah kamera.


Pada masa ini, Realme C21 hanya tersedia di Malaysia dan harganya 499 ringgit  Namun, belum diketahui bila telefon pintar ini akan mengunjungi pasar lain.


Sebaliknya, Realme baru sahaja memperkenalkan kapal induk telefon pintar terbarunya, Realme GT. Seperti sejumlah maklumat yang bocor yang beredar, telefon pintar baru ini dilengkapi dengan spesifikasi kelas pertama.


Dipetik dari GSM Arena, Jumaat (5/3/2021), Realme GT hadir dengan chipset Snapdragon 888 yang digabungkan dengan memori 8GB RAM / 128GB RAM dan RAM 12GB / 256GB.


Telefon pintar ini mempunyai skrin Super AMOLED berukuran 6.43 inci dengan resolusi Full HD Plus. Layar Realme GT mempunyai kadar penyegaran 120Hz dan persampelan sentuhan 360Hz.


Untuk menyokong prestasinya, terdapat bateri berkapasiti 4.500mAh dengan ciri pengecasan pantas 65W. Namun, Realme tidak termasuk sokongan pengecasan tanpa wayar.


Realme GT mempunyai kamera belakang tiga dengan lensa utama 64MP, lensa ultrawide 8MP dan lensa makro 2MP. Sementara itu, keperluan untuk selfie diserahkan pada kamera depan 16MP.


Telefon pintar ini menjalankan Realme UI 2.0 berdasarkan Android 11 dan sudah disokong oleh HyperBoost 4.0. Terdapat tiga pilihan warna yang tersedia, iaitu galaksi perak, biru laut dalam, dan kuning subuh.


Realme menjual telefon pintar ini dengan harga mulai 2,799 yuan. Realme GT 5G baru tersedia untuk pasaran China dan belum diketahui kapan ia akan dilancarkan di pasaran global.

Previous Post Next Post

Contact Form