Spesifikasi dan Harga untuk Oppo Find X3 Pro Dikeluarkan Secara Rasmi




 Oppo Find X3 Pro akhirnya dilancarkan secara rasmi dengan spesifikasi gahar, ingin tahu berapa harganya?

Sebagai penerus Oppo Find X2 Pro, telefon ini membawa sejumlah kemas kini. Sebilangan besar ketera adalah reka bentuk yang diberi sentuhan yang berbeza dari pendahulunya.


Oppo Find X3 Pro membawa reka bentuk tipis, mempunyai ketebalan 8.26 mm dan berat 193 gram. Jadi senang dipegang atau dimasukkan ke dalam poket.


Sebagai tambahan, Find X3 Pro disahkan IP68 untuk ketahanan terhadap air dan habuk. Telefon ini hadir dalam warna biru yang mempunyai kemasan matte, serta warna Gloss Black yang kelihatan klasik dan elegan.


Oppo Find X3 Pro hadir dalam skrin OLED 6,7 inci dengan resolusi QHD + dan kadar penyegaran 120Hz adaptif. Bahagian tepinya melengkung untuk memberi kesan lebar dan selesa dipandang.


Telefon ini membawa ciri Sistem Pengurusan Warna 10-bit Jalan Penuh, memberikan paparan visual yang menakjubkan. Ditambah dengan kepadatan piksel 525PPI dan tahap kecerahan hingga 1300 nits, paparan Oppo Find X3 Pro begitu tajam dan terang.


Dengan nisbah kontras 5.000.000: 1, nada warna yang dipaparkan di skrin hampir sama dengan yang asal. Berkualiti tinggi dibuktikan dengan kadar ketepatan warna JNCD 0.4 dan perakuan A + DisplayMate.


Sektor kamera masih dikemukakan oleh Oppo. Kamera Find X3 Pro lebar dan ultra lebar mempunyai sensor 50MP IMX766, hasil kerjasama dengan Sony. Kedua-duanya mampu menangkap gambar dan video dengan satu bilion warna.


Menggabungkan resolusi tinggi dengan autofokus dan jarak fokus makro 4cm, Find X3 Pro mampu menangkap gambar dengan terperinci tanpa mengira subjek, siang atau malam. Dengan pembesaran Microlens hingga 60x, telefon ini dapat mendedahkan kecantikan mikroskopik.


Terdapat ciri rakaman video 10-bit Billion Color 4K dan ciri tangkapan log, pembuat filem atau media sosial yang didakwa dapat menangkap gambar bergerak dengan warna yang stabil dan kaya.


Mengenai landasan dapur, Oppo Find X3 Pro disokong oleh pemproses Snapdragon 888 dengan kelajuan hingga 2.84GHz, yang diklaim membawa peningkatan prestasi hingga 25% dibandingkan sebelumnya. GPU Adreno 660 memberikan paparan grafik dengan peningkatan prestasi rendering hingga 35 persen.


Oppo Find X3 Pro juga dilengkapi dengan sistem penyejukan ruang wap ultra tipis yang mampu mengekalkan suhu peranti dengan rendah.


Telefon ini menyokong mod NSA dan SA 5G yang menawarkan kelajuan internet yang boleh dipercayai di mana sahaja anda berada. Ciri ini juga menyokong 13 jalur 5G, yang merupakan jumlah tertinggi berbanding dengan telefon pintar utama lain, serta kad SIM Dual-5G.


Dengan teknologi 5G, pengguna dapat menstrimkan video HDR 10+ sambil mendengar pembesar suara stereo berkuasa Dolby Atmos, lengkap dengan Pengesanan Suara Ambient untuk mewujudkan pengalaman seperti bioskop melalui Oppo Find X3 Pro.


Walaupun kelihatan anggun dari luar, Oppo Find X3 Pro mempunyai bateri 4500mAh yang boleh anda andalkan sepanjang hari. Dengan Pengecasan Kilat SuperVOOC 2.0, bateri dapat dicas hingga 40 peratus hanya dalam 10 minit.


Dan dengan pengecasan pantas tanpa wayar AirVOOC 30W, Oppo Find X3 Pro mampu mencapai 100 peratus cas bateri hanya dalam 80 minit. Dengan teknologi pengecasan tanpa wayar terbalik 10W, pengguna juga dapat berkongsi kuasa dengan rakan pengguna OPPO Find X3 Pro. Sementara itu, Sistem Pengisian Cepat Selamat Bertauliah TÃœV Rheinland memastikan keselamatan peranti semasa mengecas bateri dengan cepat.


Tidak kurang menarik adalah Oppo bekerjasama dengan Hans Zimmer untuk membuat nada dering dan pemberitahuan eksklusif untuk Find X3 Pro. Zimmer adalah pemuzik yang membuat muzik untuk banyak filem Hollywood dan memenangi banyak anugerah, salah satunya adalah Oscar.


Oppo Cari spesifikasi X3 Pro

Dimensi 163.4 x 74 x 8.26 mm

Berat 193 gram

Skrin 6,7 inci, OLED QHD +, 1 bilion warna, kadar penyegaran 120Hz

Chipset Snapdragon 888

GPU Adreno 660

RAM 12 GB

256/512 GB Storan Dalaman

Kamera Belakang 50 MP + 50 MP (ultra lebar) + 13 MP (telefoto) + 3 MP (makro)

Kamera Depan 32 MP

Ciri cap jari dalam paparan, Nada Dering buatan Hanz Zimmer, Dolby Atmos, Oppo Relax 2.0

Bateri 4,500 mAh, SuperVOOC 2.0 65W

Kesambungan 5G, 4G LTE, WiFi 6E

Biru dan Hitam

Harganya ialah 1,149 euro 

Harga

Telefon ini akan tersedia pada 30 Mac dengan harga 1,149 euro. Sudah tentu ini untuk pasaran Eropah, di mana harganya sememangnya lebih tinggi daripada kawasan lain.


Previous Post Next Post

Contact Form