Mengenai Asmara, orang terkaya di dunia ditimpa oleh bekas isterinya


 Pada tahun 2019, lelaki terkaya di dunia dan pengasas Amazon, Jeff Bezos, menceraikan isterinya, MacKenzie Scott, setelah berkahwin selama 25 tahun. Sekarang kedua-duanya telah bergerak, walaupun mengenai percintaan, MacKenzie telah mengatasi bekas suaminya.

Punca perceraian sangat disyaki kerana Bezos tertarik dengan Lauren Sanchez. Bezos dan Sanchez, yang merupakan mantan penyampai televisyen, mulai terbuka tentang hubungan mereka pada tahun 2019. Sejak itu, mereka sering muncul bersama.


Baru-baru ini, lelaki yang mengejar Elon Musk sebagai tokoh terkaya di dunia ditangkap dalam percutian mewah dengan Sanchez di resort Cabo San Lucas yang mewah di Mexico dengan jet peribadi, bertepatan dengan Hari Valentine atau Hari Valentine.


Namun, MacKenzie, yang selama ini berahsia tentang siapa pasangan barunya, tiba-tiba berkahwin tanpa banyak keributan. Oleh itu, MacKenzie mengatasi Bezos kerana dia sudah menjalin semula mahligai perkahwinannya.


MacKenzie berkahwin dengan tokoh biasa, iaitu seorang guru sains di Seattle, AS bernama Dan Jewett. Jewett, sekarang suaminya, adalah seorang guru sains di Lakeside, sebuah sekolah swasta eksklusif di utara Seattle. Sekolah ini dikenali sebagai alma mater pengasas Microsoft Bill Gates dan Paul Allen.


Scott dan Jewett dikenali sebagai pemurah. Di laman web The Giving Pledge, sebuah laman web di mana orang kaya menjanjikan kekayaan mereka untuk bersedekah, Jewett secara khusus menulis di halaman MacKenzie Scott.

"Sungguh aneh untuk menulis surat yang menunjukkan bahawa saya merancang untuk menyerahkan sebahagian besar kekayaan saya seumur hidup. Ini bermaksud melakukan yang terbaik untuk mengikuti teladan orang terdahulu, menyampaikan semua jenis sumber dari masa dan tenaga kepada harta benda yang saya ada untuk memberi. Sekarang, secara kebetulan gembira, saya telah berkahwin dengan salah satu orang yang paling murah hati dan baik hati yang saya kenal, dan bergabung dengannya dalam komitmen untuk meninggalkan kewangan untuk melayani orang lain, "tulisnya.


MacKenzie adalah orang terkaya ke-22 di dunia dengan anggaran kekayaan sebanyak USD 53.5 bilion menurut Bloomberg. Dalam beberapa bulan kebelakangan ini, dia telah aktif menyumbang. Disember lalu, dia berkomitmen untuk memberikan sekitar USD 4 miliar kepada 384 organisasi nirlaba, pendidikan dan badan amal.

Previous Post Next Post

Contact Form