TikTok Celeb Ditangkap atas Tuduhan Membunuh Saudara Sendiri

 


Polis di Pennsylvania menahan seorang gadis berusia 14 tahun yang dikatakan membunuh adiknya. Remaja ini juga dikatakan selebriti TikTok.

Wanita muda bernama Claire Miller ini ditangkap setelah mengaku membunuh kakaknya Hellen Miller (19). Kejadian itu berlaku di rumah mereka pada tengah malam ketika dua lelaki mereka sedang tidur.


Miller dipercayai sebagai tokoh di sebalik akaun @spiritsandsuchconsulting di TikTok yang mempunyai lebih daripada 20 ribu pengikut sebelum kejadian ini menjadi viral. Video di akaun ini sering menunjukkan kebersamaan keluarga Miller yang dikatakan dan telah ditonton berjuta-juta kali.



Dalam video di akaun ini, dilihat bahawa hubungan antara ahli keluarga sangat harmoni. Akaun TikTok juga sering berkongsi keseronokan pencipta dengan ayahnya sehingga senang disukai oleh banyak orang.


TikTok diketahui telah menutup akaun ini kerana melanggar Garis Panduan Komuniti platform, yang melarang pengguna 'mempromosikan atau terlibat dalam keganasan'. Jurucakap TikTok tidak mengesahkan sama ada akaun itu milik Miller atau tidak, seperti yang diterbitkan oleh Business Insider, Rabu (10/3/2021).


Sebelum akaun itu dipadamkan, Business Insider mengesahkan bahawa video terakhir yang dimuat naik ke akaunnya sehari sebelum kematian Helen Miller telah dilihat sebanyak 4.9 juta kali. Ruangan komen diisi dengan penonton yang membincangkan berita tersebut.


Menurut pernyataan tertulis mengenai penangkapan itu, Miller berulang kali memberitahu polis bahawa dia telah menikam adiknya. Autopsi menunjukkan Helen Miller meninggal dunia akibat beberapa luka tikaman.


Miller diadili dalam keadilan orang dewasa di bawah undang-undang Pennsylvania. Dia didapati bersalah dan dipindahkan dari Penjara Lancaster County ke penjara wanita.


Di bawah undang-undang Pennsylvania, pembunuhan secara automatik dianggap sebagai jenayah orang dewasa. Defendan boleh meminta agar kes mereka dipindahkan ke mahkamah remaja yang memfokuskan pada pemulihan dan pengawasan sehingga usia 21 tahun.

Previous Post Next Post

Contact Form