Isteri Bill Gates Meramalkan Bilakah Dunia Akan Mencapai Kekebalan Komuniti

 


Kekebalan  KOmuniti terhadap virus Corona adalah sesuatu yang telah ditunggu-tunggu. Kira-kira bilakah ia akan dicapai secara global? Melinda Gates menyatakan ramalannya.

Pada dasarnya, kekebalan kawanan adalah keadaan apabila sebilangan orang dalam populasi mempunyai daya ketahanan yang sangat baik sehingga mereka tahan terhadap penyakit, dalam hal ini virus Corona. Adanya kekebalan kawanan memungkinkan penyakit ini tidak merebak dengan lebih meluas dan dapat dibendung.


Isteri Bill Gates menyatakan bahawa vaksin Corona yang telah tersedia masih dalam proses pengedaran dan tidak akan sampai ke negara-negara membangun secara beramai-ramai hingga akhir tahun 2021. Sehubungan dengan faktor-faktor ini, dia meramalkan kekebalan kawanan akan dicapai tahun depan.


"Jadi itu akan terjadi pada tahun 2022 hingga kita memiliki kekebalan kawanan penuh," kata Ketua Umum Yayasan RUU dan Melinda Gates


"Dan anak lelaki, saya rasa kita semua menantikannya. Terdapat banyak orang yang menderita, tidak hanya di Amerika Syarikat tetapi di mana-mana," tambah Melinda Gates.


Ketersediaan vaksin dalam jumlah besar di negara-negara membangun dilihat sebagai kaedah untuk mencapai imuniti kawanan secara global. Sebelumnya, suami Bill Gates menyatakan bahawa vaksin Corona yang kuat adalah keajaiban yang akan mengalahkan Corona. Namun, banyak negara kaya menyimpan vaksin Corona sehingga negara lain mempunyai pilihan yang terhad.


"Vaksin hanya pergi ke negara kaya dan ini adalah tumpuan Yayasan Gates untuk mendapatkan kilang tambahan, seperti kilang besar di India. Itu telah dilakukan untuk vaksin AstraZeneca dan tidak lama lagi juga Johnson & Johnson dan Novavax," jelas Bill Gates baru-baru ini .


Dalam beberapa bulan akan datang, keadaan mungkin agak normal, terutama di Amerika Syarikat. Tetapi menurut suami Melinda Gates, tindakan yang diambil untuk mengakhiri wabak di seluruh dunia tidak cukup sehingga pemulihan dunia dapat memakan waktu lebih lama.

Isteri Bill Gates Meramalkan Bilakah Dunia Akan Mencapai Kekebalan Komuniti Isteri Bill Gates Meramalkan Bilakah Dunia Akan Mencapai Kekebalan Komuniti Reviewed by thecekodok on 7:05:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.