Instagram Memperkenalkan Ciri Caption Automatik Untuk Stories


 Mempunyai kapsyen untuk video adalah ciri yang berguna dan memberikan aksesibilitas yang hebat. Ciri-ciri serupa sudah ditawarkan oleh platform video seperti YouTube.

Dan nampaknya sekarang Instagram ingin memperkenalkan ciri serupa untuk Stories. Perkara ini didedahkan oleh Matt Navarra di Twitter.


BARU! @Instagram telah menambahkan pelekat 'Kapsyen' untuk Stories


Anda kini dapat video kapsyen automatik dalam cerita dengan pelbagai gaya ... pic.twitter.com/cijk7nWGC3


- 🟣 Matt Navarra (@MattNavarra) 9 Mac 2021

Dilaporkan dari Ubergizmo, Rabu (10/3/2021) cara ciri ini berfungsi agak mudah. Semasa membuat cerita, pengguna akan mendapat pilihan untuk menambah pelekat kapsyen. Pelekat berfungsi sebagai titik penahan kapsyen. Pengguna akan dapat memilih fon dan gaya yang berbeza. Setelah selesai memilih, Instagram akan melakukan selebihnya.


Fungsi ini juga akan mengambil suara dalam video dan secara automatik menerjemahkannya ke dalam teks. Jadi orang lain dapat membaca kapsyen jika mereka tidak dapat mendengar video dalam cerita.


Walau bagaimanapun, ketepatan ciri ini belum diketahui, memandangkan setiap orang mempunyai aksen atau aksen yang berbeza walaupun mereka menggunakan bahasa yang sama. Jadi hasilnya mungkin berbeza.


Walau bagaimanapun, ciri ini tentu akan berguna bagi banyak pengguna, jadi pastikan anda telah mengemas kini aplikasi ke versi terbaru dan nampaknya masih dalam peringkat pengedaran. Semasa mencuba Instagram , ciri ini belum tersedia.

Previous Post Next Post

Contact Form