Xiaomi akan melancarkan telefon bimbit dengan pengecasan pantas 200W tahun ini

 


Beberapa waktu lalu terdapat khabar angin bahawa vendor akan melepaskan telefon utama dengan pengecasan pantas 200W. Sekarang dari kebocoran terbaru, vendor yang dimaksudkan adalah Xiaomi.

Tipter dari China Digital Chat Station mengatakan telefon itu akan dilancarkan pada separuh kedua 2021 tanpa menentukan tarikh tertentu. Pada masa ini telefon sedang digosok sebelum dilancarkan.


Tetapi perlu diingat bahawa teknologi pengecasan pantas 200W ini bukan hanya untuk pengecasan berwayar. Telefon Xiaomi ini akan menampilkan pengecasan berwayar, pengecasan tanpa wayar dan pengecasan tanpa wayar terbalik, jadi kapasiti pengecasan 200W adalah gabungan dari ketiga-tiganya.



Masih belum diketahui apakah kapasiti untuk setiap kaedah pengisian. Tetapi Notebookcheck meramalkan telefon bimbit Xiaomi yang misterius ini akan menyokong pengecasan berwayar 140W, pengecasan tanpa wayar 50W dan pengecasan tanpa wayar terbalik 10W.


Xiaomi juga dilaporkan mengembangkan teknologi pengecasan tanpa wayar 80W, tetapi saat ini peraturan pemerintah China membatasi kapasiti pengecasan tanpa wayar hingga 50W.


Perkembangan fitur pengecasan pantas yang dipercepat ini tidak mengejutkan mengingat Xiaomi telah melancarkan Mi 10 Ultra yang menyokong pengecasan berwayar 120W.


Stesen Sembang Digital tidak memberikan maklumat lain mengenai telefon bimbit Xiaomi ini. Mereka hanya menambah bahawa telefon akan mempunyai kapasiti bateri sekitar 5,000 mAh.


Masih belum diketahui telefon bimbit Xiaomi apa yang akan membawa spesifikasi ini. Xiaomi sendiri masih mempunyai beberapa telefon utama yang dikhabarkan akan dilancarkan tahun ini, termasuk Mi 11 Ultra dan Mi Mix 4.

Previous Post Next Post

Contact Form