Apex Legends Mobile Akan Datang di Android dan iOS

 


Respawn Entertainment mengumumkan bahawa Apex Legends Mobile akan melancarkan beta tertutup pada musim bunga 2021. Permainan Battle Royale ini kemudiannya dapat dimainkan pada Android dan iOS.

Hanya sebulan setelah dilancarkan di Nintendo Switch, Respawn Entertainment kini telah mengumumkan bahawa permainan ini akan melanda peranti mudah alih. Sama seperti versi permainan lain, Apex Legends Mobile adalah percuma untuk dimainkan.


Pengumuman versi mudah alih ini dibuat oleh Pengarah Permainan Apex Legends, Chad Grenier dalam catatan di blog EA. Chad mengatakan kira-kira dua tahun yang lalu, dia dan pasukan mengubah lanskap genre battle royale dan sekarang mereka juga bertujuan untuk melakukannya di telefon bimbit.


"Mulai akhir bulan ini, kami memulai ujian beta serantau pertama untuk Apex Legends Mobile. Ini adalah momen besar bagi pasukan kami," kata Chad.


Apex Legends Mobile direka khas untuk peranti mudah alih skrin sentuh, dengan kawalan yang cekap dan pengoptimuman yang teliti. Ini bertujuan untuk menghasilkan pertempuran battle royale paling maju yang terdapat di telefon bimbit.


Ini telah merilis beta, tetapi masih khusus untuk beberapa negara. 


"Kami akan terus melancarkan Apex Legends Mobile di seluruh dunia dalam serangkaian percubaan. Tetapi untuk permulaan kami melakukan beta tertutup yang lebih kecil ke India dan Filipina," kata Chad.


Buat masa ini ia hanya akan tersedia di Android pada Spring 2021. Kemudian selepas itu mereka akan memperluas percubaan ke beberapa wilayah baru dan menerapkannya ke iOS.


Perkara penting lain yang perlu diingat ialah Apex Legends Mobile dibuat khusus untuk telefon bimbit. Oleh itu, ia tidak akan memaparkan permainan silang dengan versi konsol atau PC.


Mengenai tarikh pelepasan, Respawn Entertainment belum mengesahkannya. Namun, nampaknya peminat tidak akan menunggu lama pelepasan global Apex Legends Mobile.


Ini kerana beta permainan ini akan tersedia tidak lama lagi pada musim bunga 2021, maka ia akan dilanjutkan dengan peluncuran di beberapa wilayah baru.


Bagi anda yang telah jatuh cinta dengan PUBG Mobile, Free Fire dan Call of Duty: Mobile, adakah mereka akan tinggal di Apex Legends Mobile kemudian?

Previous Post Next Post

Contact Form