Deretan Fitur Xiaomi Redmi Note 10 Series

 


Sebagai salah satu barisan teratas Xiaomi, wajar jika mereka menyertakan sejumlah ciri mewah dalam barisan Redmi Note, termasuk siri Redmi Note 10. Apakah ciri khas telefon ini?

Terdapat dua siri Redmi Note 10 yang dirilis , iaitu Redmi Note 10 dan Redmi Note 10 Pro. Walaupun dijual dengan harga yang berbeza, beberapa ciri terbaik masih terdapat dalam kedua-dua telefon tersebut.


Ciri panas pertama yang dimaksudkan ialah skrin AMOLED, yang sememangnya merupakan 'penjualan' utama Xiaomi di telefon ini. Menurut mereka, biasanya telefon yang memiliki layar AMOLED dijual dengan harga mampu milik.



Tidak hanya panel AMOLED yang menjadi juara, tetapi juga tingkat penyegaran 120Hz dan kecepatan pengambilan sampel 240Hz.


"Kami dengan bangga mempersembahkan seri Redmi Note pertama dengan teknologi layar AMOLED dan kamera 108MP, menjadikannya pilihan yang sesuai untuk Mi Fans untuk kelas pertengahan.


Walau bagaimanapun, siri telefon ini tidak selalu memperjuangkan skrin AMOLED, kerana terdapat sejumlah ciri hebat lain. Seperti kamera 108 megapiksel dan kadar penyegaran 120Hz (pada Redmi Note 10 Pro), dan dua pembesar suara untuk meningkatkan kualiti suara ketika menonton video atau mendengar muzik.


Perbezaan utama antara Redmi Note 10 dan Note 10 Pro adalah kadar penyegaran skrin yang mencapai 120Hz dan 240Hz touch sampling rate, HDR10 standard untuk layar, dan tahap kecerahan layar yang lebih tinggi. Skrin versi Pro sedikit lebih besar, iaitu 6,67 inci berbanding 6,43 inci.


Sistem pada Chip (SoC) yang digunakan berbeza, Redmi Note 10 menggunakan Snapdragon 678 sementara Redmi Note 10 Pro menggunakan Snapdragon 732G. Kamera belakang versi Pro mempunyai resolusi 108MP untuk kamera utama, sementara varian bukan Pro hanya 48 megapiksel.


Kapasiti bateri keduanya tipis, 5,020 mAh pada versi Pro dan 5,000 mAh pada versi bukan Pro. Kedua-duanya boleh diisi semula dengan pengecas 33W yang termasuk dalam pakej penjualan.

Previous Post Next Post

Contact Form