Dijual terlebih dahulu, ini adalah 5 kelebihan OPPO Reno5 F untuk menjawab keperluan milenium

 


OPPO Reno5 F membuka penjualan . Peranti berprestasi tinggi dan pantas ini membawa teknologi terkini yang menyokong keperluan anak muda. Bermula dari ciri kamera baru yang menarik hingga reka bentuk elegan dengan konsep reka bentuk lampu dengan warna yang bergaya dan bergaya.


1. Prestasi Cepat & Ciri Pintar


Untuk prestasi yang optimum, OPPO Reno5 F disokong oleh pemproses MediaTek Helio P95 Octacore yang menjadikan masa permulaan aplikasi lebih pantas, sentuhan layar lebih responsif, dan kurang ketinggalan. Selain itu, telefon ini juga ditambah dengan prestasi RAM 8GB. Mengenai kerja ke sekolah dalam talian, ia menjadi lebih lancar kerana multitasking tidak terhalang.


Selain memiliki 128GB storan yang sangat besar, OPPO Reno5 F juga memiliki fitur pintar untuk memaksimumkan ruang penyimpanan, iaitu pengoptimum penyimpanan. Mod permainan yang terdapat di Reno5 F memastikan bahawa semua mesej dapat dikirimkan kepada pengguna tanpa mengganggu waktu bermain.


2. Fotografi & Videografi Berasaskan AI


Kamera Reno5 F utama disokong oleh Kamera Quad 48MP, yang dilengkapi dengan kamera sudut lebar 8MP, kamera makro 2MP dan kamera mono 2MP. Tidak ketinggalan, OPPO telah melengkapkan kamera depan 32MP untuk menangkap selfie yang lebih baik.


Sementara itu, AI Color Portrait membawa perspektif baru untuk fotografi telefon pintar dan videografi dengan menjadikan subjek foto lebih menonjol dengan bermain dengan pengasingan warna. Terdapat juga ciri bokeh dinamik dan memperindah AI 2.0 pada kamera yang menjadikan gambar lebih menarik.


Peranti ini juga menawarkan rangkaian ciri dan aplikasi penyuntingan video SOLOOP yang sangat berguna untuk jiwa kreatif seperti anak muda masa kini


3. Bateri Besar & Pengecasan Super Cepat


Kali ini, OPPO Reno5 F dilengkapi dengan bateri 4310mAh yang lebih besar dan teknologi pengecasan 30W VOOC Flash Charge 4.0 sehingga pengguna dapat menggunakan telefon bimbit mereka sepanjang hari walaupun dengan pengisian yang singkat.


Penjimatan kuasa yang bijak juga dapat menjimatkan kuasa pada masa kritikal. Sementara itu, mod penjimatan tenaga super akan menjimatkan bateri sehingga walaupun dengan keadaan bateri 5%, ia masih dapat digunakan untuk memanggil, mengirim SMS, atau menggunakan GPS.


4. Reka Bentuk Ultra Tipis & Ringan


Reka bentuk OPPO Reno5 F sangat tipis hanya 7.8mm dan beratnya hanya 172g. Oleh itu, sangat selesa untuk memegang dan memasukkan ke dalam poket. Pilihan warna juga sangat bergaya dengan konsep reka bentuk lampu aliran.


Sementara itu, paparan skrin digabungkan dengan AMOLED 6,43 inci. Terdapat juga beberapa teknologi yang akan menjadikan mata lebih selesa apabila waktu skrinnya cukup lama.


5. ColorOS 11: Kemudahan & Keselamatan Maksimum


Selain membawa pelbagai kelebihan dari segi mengoptimumkan permainan melalui sistem operasi ColorOS 11, OPPO Reno5 F juga menawarkan pelbagai kelebihan dari segi produktiviti melalui sistem operasi berasaskan Android 11 ini.


OPPO Reno5 F juga menawarkan pelbagai ciri keselamatan dan privasi melalui peti keselamatan peribadi. Dengan Kunci Aplikasi, pengguna akan memiliki kendali penuh atas aplikasi mana yang dapat atau tidak dapat diakses oleh pengguna lain.


Itulah 5 kelebihan OPPO Reno5 F yang dapat diperoleh dengan harga mampu milik. Terdapat dua pilihan warna, iaitu Fluid Black dan Fantastic Purple. 

Previous Post Next Post

Contact Form