Twitter Fleets Kini Boleh Menambah Sticker dan GIF

 


Armada, ciri Twitter yang serupa dengan Instagram Stories, telah tiba. Kini pengguna Twitter dapat menambahkan pelekat, GIF dan 'Twemoji' ke Armada mereka.

Pengguna boleh menambahkan pelekat di Fleet dengan mengetuk ikon senyum di sudut kiri bawah skrin. Selepas itu anda akan melihat koleksi pelekat animasi dan emoji buatan Twitter.


Untuk melihat pilihan pelekat dan GIF yang lebih luas, gunakan bar carian di bahagian atas skrin. Masukkan kata kunci yang diinginkan, dan Twitter akan memaparkan GIF dari Tenor dan Giphy, seperti dikutip dari The Verge, Khamis (1/4/2021).



Armada anda baru sahaja mendapat peningkatan.


Sekarang anda boleh menyatakan diri anda dalam perbualan dengan pelekat. Tambahkan GIF dan Twemoji ke Armada dengan mengetuk ikon 🙂, pada Android dan iOS. pic.twitter.com/Ihh9ZZh70a


- Sokongan Twitter (@TwitterSupport) 31 Mac 2021


Selain pelekat, anda akan menemui Twemoji atau versi animasi emoji popular seperti emoji api, hati, ketawa sambil menangis, dan lain-lain.


Setelah memilih pelekat atau GIF yang anda mahukan, anda boleh mengeditnya dengan memperbesar atau memperkecil ukurannya dan meletakkannya di Armada.


Sekiranya anda pernah menggunakan pelekat di Snapchat atau Instagram Stories, ciri ini pasti sangat biasa. Twitter ketinggalan dalam menghadirkan ciri ini, tetapi agak wajar kerana Fleets hanya dilancarkan untuk semua pengguna pada November lalu.


Fungsi ini telah mulai diluncurkan untuk semua pengguna Android dan iOS melalui kemas kini aplikasi terbaru. Berdasarkan pemantauan , fitur ini sudah tersedia pada aplikasi Twitter Android versi 8.87.0-release.01.

Twitter Fleets Kini Boleh Menambah Sticker dan GIF Twitter Fleets Kini Boleh Menambah Sticker dan GIF Reviewed by thecekodok on 6:16:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.