Realme C25, mudah alih berdaya tahan

 


Realme C25 membuat sebutan dunia. Dilancarkan secara rasmi pada 23 Mac yang lalu, telefon bimbit  ini didakwa tahan lasak.


Realme C25 hadir dalam dua pilihan warna, iaitu Water Blue dan Water Grey. Bahagian belakang telefon pintar mempunyai tekstur yang digilap menggunakan teknologi terkini dari Jerman dengan mesin ukiran lima paksi tepat.


Setelah 300 minit penggilap, 450+ lengkung terukir untuk menghasilkan kesan cahaya pantulan khas. Penggunaan teknologi ini menjadikan Realme C25 lebih berwarna, menarik, selesa dipegang dan bebas cap jari dan berkesan mencegah calar dan gelinciran dari tangan.


Realme C25 telah menerima sijil Kebolehpercayaan TÜV Rheinland Tinggi. Untuk Mengetahui Sijil Kebolehpercayaan Tinggi Telefon Pintar TÜV Rheinland menetapkan standard kualiti tinggi untuk elektronik pengguna dan juga standard industri untuk pasaran utama di seluruh dunia.


Sijil Kebolehpercayaan Tinggi TÜV Rheinland Smartphone mengandungi 23 ujian utama, termasuk:


10 senario ujian penggunaan harian seperti jatuh, lelasan akibat penggunaan.

7 senario ujian persekitaran yang melampau, seperti suhu super tinggi dan rendah, kelembapan tinggi dan rendah, turun naik voltan, hayat butang, elektrik statik, tekanan udara.

6 komponen senario ujian kebolehpercayaan.


Realme C25 membawa tiga kamera di bahagian belakang. Kamera utama 48 MP dengan aperture besar f / 1.8 didakwa mampu menangkap lebih banyak cahaya sehingga gambar yang dihasilkan jelas dan terang.


Melekatkan lensa makro 3 MP dengan jarak pemotretan super dekat hingga 4 cm. Lensa ketiga adalah lensa B&W 2MP untuk membuat gambar potret dalam warna hitam dan putih, memberikan pendedahan yang lebih tinggi dan meningkatkan kontras antara gambar terang dan gelap.


Realme menambah ciri Super Nightscape Mode dan lima Night Filter (Cyberpunk, Flamingo, Modern Gold, Dazzle dan Astral) yang menjadikan hasil penggambaran pada waktu malam lebih menyerlah.


Di bahagian depan terdapat kamera selfie 8MP. Kamera ini juga menyokong kecantikan AI, mod HDR, mod potret dan ciri Panoselfie untuk mengambil gambar selfie yang lebih luas.


Realme C25 dikuasakan oleh MediaTek Helio G70. Chipset ini mempunyai lapan teras yang dibuat dengan proses fabrikasi 12nm dan kelajuan jam hingga 2.0Ghz dan mengadopsi struktur Cortex A75. Realme menyediakan dua konfigurasi, iaitu 4GB + 64GB dan 4GB + 128GB.


Kapasiti bateri Realme C25 ialah 6,000mAh. Dengan kapasiti sedemikian, ia diklaim boleh bertahan hingga 47 hari dalam mod siap sedia. Atau ia boleh digunakan untuk memainkan permainan Mobile Legends hingga 10 pusingan.


Tidak ketinggalan, Realme memberikan sokongan pengecasan pantas 18W. Lebih lengkap ciri Super Power Saving Mode tersedia untuk memanjangkan jangka hayat bateri lebih lama.



 Realme C25 dijual  dengan varian 4GB / 64GB.dan Varian 4GB / 128GB


Spesifikasi Realme C25

Keluaran 23 Mac 2021

Dimensi / Berat 164.5 x 75.9 x 9.6 mm / 209 gram

Skrin LCD IPS, 6.5 inci, 720 x 1600 piksel

Chipset Mediatek Helio G70

GPU Mali-G52 2EEMC2

RAM 4 GB

Storan Dalaman 64/128 GB

Kamera Belakang 48 MP + 2 MP (kedalaman) + 2 MP (ultra)

Kamera Depan 8 MP

Dual SIM + kad SIM microSD

Ciri Persijilan Kebolehpercayaan Tinggi TÜV Rheinland

Bateri 6,000 mAh dengan pengecasan pantas 18W

Kesambungan 4G, Bluetooth 5, WiFi

Warna Air Biru dan Kelabu Air.

Varian  (4GB / 64GB),  (4GB / 128GB)

Previous Post Next Post

Contact Form