PUBG Lite Ditutup Secara rasmi Selepas 2 Tahun

 


PUBG Lite, versi percuma PUBG untuk PC dengan spesifikasi rendah, akan ditutup pada akhir April hanya dua tahun selepas pelancarannya. PUBG Studio tidak memberikan banyak perincian mengenai penutupan permainan ini tetapi prosesnya sudah bermula.

Sejak 30 Mac, laman PUBG Lite tidak lagi aktif dan permainan ini tidak lagi dapat dimuat turun. Perkhidmatan permainan akan ditutup secara rasmi pada 29 April dan sokongan untuk pemain akan dihentikan pada 29 Mei.


Walaupun dia tidak menjelaskan alasan di sebalik penutupan PUBG Lite, PUBG Studio mengatakan keputusan ini diambil setelah banyak pertimbangan. Kini pemain boleh terus bermain dan menggunakan kredit dalam permainan sehingga 29 April.



"Kami ingin menyampaikan permintaan maaf dan penghargaan yang tulus kepada semua orang," kata PUBG Studio dalam pengumuman tersebut, seperti dikutip dari Dotesports, Kamis (1/4/2021).


"Kami sangat berharap agar anda menikmati masa kami bersama kami dan menantikan usaha kami pada masa akan datang," lanjutnya.


PUBG Studio terakhir memberi kemas kini untuk PUBG Lite pada Januari 2020. Kemas kini kandungan terakhir yang dilancarkan termasuk memperkenalkan peta Vikendi ke permainan ini.


Versi beta PUBG Lite pertama kali dilancarkan di Thailand pada 24 Januari 2019. Permainan ini mempunyai mekanisme battle royale yang sama dengan PUBG untuk PC.


Perbezaannya adalah, permainan ini memerlukan spesifikasi yang lebih rendah daripada versi asalnya, sehingga dapat dimainkan di PC dan komputer riba dengan spesifikasi sederhana.


PUBG Lite dengan cepat menembusi negara dan wilayah lain, termasuk Asia Tenggara dan negara-negara Asia yang lain, pada tahun yang sama. Permainan ini juga terdapat di Amerika Latin dan Eropah pada tahun yang sama.

PUBG Lite Ditutup Secara rasmi Selepas 2 Tahun PUBG Lite Ditutup Secara rasmi Selepas 2 Tahun Reviewed by thecekodok on 6:51:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.