Kombo OPPO Reno5 F & OPPO Band Sedia Memaksimumkan Gaya Hidup Milenium

 


Perubahan pada masa yang pantas dan bergantung pada teknologi pasti menuntut gaya hidup harian berubah. Salah satunya dirasakan oleh generasi milenial yang cenderung menjalani gaya hidup seketika, dengan bergantung pada perkara praktikal dan pantas untuk dilakukan.

Perubahan ini pasti menyebabkan generasi milenial yang masih dalam usia produktif dapat menyesuaikan diri dengan tuntutan zaman, salah satunya adalah melalui penggunaan teknologi yang dapat menampung semua keperluan harian, dari makanan, fesyen, hingga keperluan lain yang berkaitan dengan hobi dan kerja.


Salah satu teknologi yang bergantung pada orang muda untuk dapat memenuhi semua keperluan mereka adalah penggunaan telefon pintar. Dengan satu peranti di satu tangan, milenium dapat dengan mudah melakukan semua yang dapat menyokong produktiviti dan kreativiti. Salah satunya adalah melalui produk terobosan dari OPPO.


OPPO sebagai jenama telefon pintar antarabangsa bersedia untuk menyokong gaya hidup milenium segera melalui prestasi pantas dan pelbagai ciri menarik untuk penggunanya. Salah satu ciri canggih OPPO dibungkus dalam duo combo OPPO Reno5 F & OPPO Band yang dapat memberikan kemudahan segera kepada milenium.


Peranti terbaru dari siri Reno, OPPO Reno5 F, adalah andalan OPPO, yang menawarkan prestasi tinggi pada kelajuan yang lebih tinggi daripada pendahulunya. Siri OPPO Reno5 F juga dilengkapi dengan pelbagai teknologi terkini untuk menyokong pelbagai keperluan anak muda.


Dari segi penampilan, OPPO Reno5 disokong oleh Reka Bentuk Ultra Ramping & Cahaya Ultra yang anggun dan cantik dengan penutup bateri reka bentuk 3D melengkung, menjadikan OPPO Reno5 menonjolkan kesan nipis dan moden. OPPO juga memperkenalkan konsep Flowing Light Design yang menambah kedalaman warna bahagian belakang OPPO Reno5 F dan menjadi trend di kalangan telefon pintar.


Bagi prestasi, OPPO Reno5 disokong oleh pemproses MediaTek Helio P95 Octacore yang kuat yang berjalan pada 2 ARM Cortex-A75 Prime Cores yang memberikan masa permulaan aplikasi yang lebih pantas, sentuhan skrin yang lebih responsif, dan risiko ketinggalan minimum. Peranti ini juga mempunyai ciri eksklusif yang menyokong aktiviti permainan remaja.


Bukan hanya itu, prestasi OPPO Reno5 juga diperkaya dengan teknologi 30W VOOC Flash Charge 4.0 yang mampu mengecas OPPO Reno5 F dengan cepat. Untuk kapasiti bateri, peranti ini mempunyai kuasa besar 4310mAh dengan jangka hayat bateri yang cukup untuk bertahan seharian.


Telefon pintar ini juga telah dilengkapi dengan sistem operasi berdasarkan Android 11 yang menjadikan OPPO Reno5 F unggul di kelasnya. Semua ciri prestasi ini juga dijamin dapat memfasilitasi dan menyokong milenium dengan pelbagai aktiviti dan prestasi sokongan seperti prestasi multitasking sehingga kerja menjadi lebih berkesan dan cepat.

Sementara itu, dari segi kamera, OPPO Reno5 F menawarkan kualiti kamera terbaik dengan mudah dan pantas seperti kamera profesional di satu tangan. Keupayaan fotografi dan videografi OPPO Reno5 F disokong oleh Kamera Quad 48MP utama di bahagian belakang yang akan menangkap momen berharga pengguna. Kamera ini juga dilengkapi dengan kamera sudut lebar 8MP, kamera makro 2MP, dan mono 2MP. Untuk keperluan selfie, OPPO Reno5 F mempunyai kamera depan 32MP yang dapat menangkap selfie yang lebih baik.


Terdapat juga ciri-ciri yang sangat baik dalam siri Reno, iaitu Dual-view Video, Monochrome Video, AI Scene Enhancement dan Night Flare Portrait. Siri baru ini juga dilengkapi dengan kemampuan Artificial Intelligence (AI) yang semakin canggih melalui ciri AI Color Portrait dan AI Beautification 2.0.


Bagi anda yang suka membuat video kreatif tetapi memerlukan video segera, OPPO Reno5 F memberikan sokongan melalui kehadiran aplikasi penyuntingan video SOLOOP untuk memberi pengguna pilihan untuk mengedit video berkualiti tinggi dengan mudah melalui templat video dan pelbagai fungsi penyuntingan kualiti profesional .


Selain telefon pintar, OPPO juga menyokong keperluan gaya hidup seketika milenium dengan OPPO Band. Produk keluaran jenama premium ini siap memantau kesihatan 24 jam dan mempunyai kelebihan fungsi pemantauan berterusan tahap oksigen dalam darah (SpO2).

Peranti pintar yang boleh dipakai ini dengan layar mewah dan paparan premium juga disokong oleh aplikasi Hey Tap Health untuk memantau waktu tidur dengan lebih tepat dan degupan jantung. Bukan hanya itu, Band OPPO juga mempunyai 12 mod latihan untuk latihan serta ciri jalan pintas praktikal untuk reka bentuk yang siap untuk melengkapkan pengguna fesyen.


OPPO Band juga dapat berfungsi sebagai pautan untuk aktiviti di telefon pintar. Pengguna dapat menerima pemberitahuan mesej dan panggilan, mengawal pemutaran muzik, dan bahkan mencari telefon mereka melalui OPPO Band.


Dengan OPPO Band, bahkan milenial dengan semua aktiviti yang sibuk dapat membantu memantau kesihatan mereka agar tetap terjaga. Juga terus produktif dengan sokongan untuk ciri-ciri segera.


Kombinasi kombo berganda dari teknologi OPPO Reno5 F canggih dan teknologi peranti pintar OPPO Band dapat memudahkan anda melakukan aktiviti dengan menggunakan teknologi yang ada. Ciri canggih dalam kedua-dua peranti ini juga menawarkan kepantasan untuk milenial bergerak untuk terus aktif dan produktif walaupun pada bulan Ramadan sekarang.



Previous Post Next Post

Contact Form