Lelaki Britain Membeli Epal, Malah Mendapat iPhone SE

 


Kejadian membeli iPhone dalam talian tetapi menerima item yang tidak diingini adalah perkara biasa. Tetapi seorang lelaki di UK mengalami sebaliknya, pada mulanya memesan epal dan bukannya mendapatkan iPhone SE 2020!

Orang yang bernasib baik ialah Nick James, lelaki berusia 50 tahun dari England. Beberapa waktu lalu dia membeli keperluan hariannya secara dalam talian melalui perkhidmatan milik pasar raya Tesco.


Dalam tweet di akaun Twitter peribadinya, James mengatakan bahawa dia mengambil barang runcitnya melalui klik-dan-kumpulkan. Setelah dibuka, ternyata terdapat iPhone SE yang tersembunyi di kedai runcit.



"Nampaknya kami memesan epal dan mendapat iPhone Apple secara rawak! Membuat anak saya sangat gembira!" James menulis dalam tweetnya, seperti dikutip dari Gizmochina, Ahad (18/4/2021)




Tetapi ini bukan kes salah bayar atau mesej yang salah, melainkan hadiah kejutan dari pasar raya. Tesco kini menjalankan program 'Super Substitute' yang memberikan gajet secara rawak kepada pembeliannya.


Selain memesan epal dan mendapatkan iPhone, pelanggan yang bertuah juga dapat memperoleh Samsung Galaxy Tab A7 jika mereka memesan deterjen berbentuk tablet. Pelanggan yang membeli gnocchi juga berpeluang mendapatkan telefon bimbit Nokia.


Nasib baik Tesco tidak melupakan pesanan James untuk epal. Jadi dia masih mendapat epal yang dipesan dengan bonus iPhone SE.

Tweet James kemudian menimbulkan reaksi dari netizen. Ramai yang bertanya adakah ini benar dan bagaimana mereka dapat hadiah iPhone mereka yang mengejutkan juga.


"Sungguh keajaiban, di sini kami mempunyai epal busuk yang menggantikan telefon Apple," tweet @sirlazealot netizen.


Bagaimana reaksi anda sekiranya mendapat hadiah iPhone yang mengejutkan semasa anda membeli mingguan untuk anda? Atau adakah anda membeli iPhone dalam talian tetapi menerima epal?

Previous Post Next Post

Contact Form