Sebab untuk OPPO Band & Reno5 F menjadi Rakan Kesihatan semasa Puasa


 Menjalankan puasa bukanlah alasan untuk malas bergerak, apalagi sukan berpuasa. Sebenarnya, ketika berpuasa, tubuh mesti dijaga dengan senaman untuk meningkatkan metabolisme dalam badan.

Namun, tentu saja, senaman di bulan puasa memerlukan bahagian yang sesuai dengan keadaan tubuh. Oleh itu, penggunaan alat bantu seperti jalur pintar sesuai untuk menyesuaikan keadaan fizikal ketika berpuasa. Salah satu yang boleh menjadi cadangan adalah OPPO Band.


OPPO Band boleh menjadi rakan kesihatan yang tepat kerana pengguna dapat memilih 1 dari 12 mod latihan yang sesuai untuk aktiviti sukan yang mereka lakukan. OPPO Band juga dapat memantau perkembangan latihan senaman dengan tepat berkat aplikasi Hey Tap Health.


Aplikasi Hey Tap Health mempunyai pelbagai ciri canggih yang dapat membantu pengguna melakukan aktiviti sukan atau fizikal pada bulan puasa tanpa rasa takut akan berlebihan. Ini kerana OPPO Band dilengkapi dengan monitor denyut jantung menggunakan sensor optik dalaman.


Dengan ciri ini, OPPO Band dapat memantau degupan jantung setiap saat, termasuk ketika melakukan aktiviti sukan dan dapat mengelakkan berlatih berlebihan. OPPO Band juga dapat memantau kesihatan jantung pada bulan puasa secara berterusan.







OPPO Band juga mempunyai ciri untuk memeriksa tahap oksigen darah (SpO2) ketika melakukan aktiviti berat setiap saat. Sebenarnya, OPPO Band dapat memantau tahap oksigen dalam darah ketika pengguna sedang tidur.


Selain menyokong aktiviti sukan, OPPO Band juga dapat berfungsi sebagai hub untuk aktiviti di telefon pintar. Pengguna dapat menerima pesanan dan pemberitahuan panggilan, mengawal pemutaran muzik, dan bahkan mencari telefon mereka melalui OPPO Band.


Jalur pintar ini dilengkapi dengan bateri berkapasiti 100mAh yang dapat dicas sepenuhnya hanya dalam masa 1.5 jam dan menyediakan masa tunggu selama 12 hari. Dengan reka bentuknya yang bergaya, Band OPPO ini dapat menjadi pilihan tepat untuk menemani aktiviti sukan.


Untuk melengkapkannya, OPPO Reno5 F dapat menjadi pilihan anda dalam setiap aktiviti sukan. OPPO Reno5 F mempunyai sejumlah ciri hingga berprestasi tinggi, sehingga kedua-dua peranti ini, baik OPPO Band dan Reno5 F, sesuai untuk menjadi rakan kongsi dalam aktiviti sukan pada bulan puasa.


Bahagian dalaman OPPO Reno5 F dipasang dengan pemproses MediaTek Helio P95 Octacore yang kuat dan beroperasi pada 2 ARM Cortex-A75 Prime Cores dan beroperasi sehingga kelajuan 2.2GHz. Dengan pemproses ini, Reno5 F mampu menghadirkan aplikasi yang lebih pantas, skrin sentuh yang lebih responsif dan mengurangkan ketinggalan. Peranti ini juga disokong dengan 8GB RAM dan 128GB ROM.


Pengguna juga tidak perlu takut bateri telefon bimbit akan habis ketika berada di tengah sukan, kerana OPPO Reno5 F membawa bateri 4310mAh besar dengan teknologi pengisian 30WVOOC Flash Charge 4.0.


Dengan ciri bateri rakasa ini, pengecasan 5 minit akan membolehkan anda menonton Youtube selama 2.9 jam dan dapat memainkan 16 jam video dalam talian hanya dengan sekali cas.


Oleh itu, kombo 2 peranti ini boleh menjadi rakan kongsi yang tepat untuk kemudahan sukan dan aktiviti lain pada bulan puasa.


Sebab untuk OPPO Band & Reno5 F menjadi Rakan Kesihatan semasa Puasa Sebab untuk OPPO Band & Reno5 F menjadi Rakan Kesihatan semasa Puasa Reviewed by thecekodok on 3:40:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.