Ciri Ujian Twitter Beri Wang kepada Sesama Pengguna

 


Twitter dilaporkan menggunakan fitur baru yang membolehkan pengguna memberikan tip atau wang kepada pengguna lain. Nanti akan ada pilihan ikon baru pada profil pengguna untuk melakukannya.

Perkara itu dinyatakan oleh penyelidik aplikasi Jane Manchun Wong, dalam muat naik menerusi akaun Twitternya. Dalam siaran itu dia melampirkan tangkapan skrin butang Tunai di bahagian atas pengguna. Mengetuk ikon akan menunjukkan menu dropdown dengan pilihan pembayaran untuk Bandcamp, Cash App, Patreon, PayPal dan Venmo.


Twitter sedang mengusahakan Tip Jar tepat di profil pengguna https://t.co/kqzQmiDFKc pic.twitter.com/VacGyJJ8DU



- Jane Manchun Wong (@wongmjane) 22 April 2021


Pengguna boleh memilih untuk menghantar wang melalui salah satu perkhidmatan ini. Twitter juga mengusahakan ciri pemberian tip ini untuk Spaces seperti Clubhouse. Ini pertama kali ditemui oleh Wong pada bulan Mac.


Selain itu, Twitter juga mengembangkan fitur 'Super Follow' yang membolehkan pengguna mengenakan bayaran kepada pengikut untuk kandungan eksklusif. Kandungan ini boleh berupa tweet bonus, langganan buletin, akses ke kumpulan komuniti, atau lencana untuk menunjukkan sokongan anda.


Butang 'Follow' digantikan oleh Super Follow yang kemungkinan besar akan muncul setelah pengguna mengikuti pengguna tersebut. Satu lagi perkara yang menarik untuk diperhatikan ialah tangkapan skrin untuk Super Follow menunjukkan ikon dan teks berwarna hitam dan bukannya biru klasik Twitter.


Anda boleh membezakan profil yang diaktifkan oleh Super Follow. Wong juga menekankan bahawa dalam penampilan ini, Twitter menggunakan fon "Chirp" baru mereka.


CEO Twitter Hindustan Times, Jack Dorsey telah mengatakan mengenai ujian ini, di mana memberi petua adalah salah satu ciri yang boleh digunakan pengguna untuk menjana wang di platform. Namun, tidak jelas kapan ciri ini akan dilancarkan secara rasmi.

Previous Post Next Post

Contact Form