Senarai Ciri OPPO Reno5 F untuk Millennials Yang Suka Membuat Video Kreatif


 Pembuatan video kini menjadi trend tersendiri di kalangan orang muda. Biasanya, video pendek ini akan dikongsi di pelbagai platform media sosial dalam pelbagai bentuk mulai dari video pendek, sinematik, hingga video b-roll.

Untuk membuat ciptaan video, kini anak muda tidak perlu lagi bersusah payah menggunakan peranti mewah dan mahal. Kerana video kreatif juga dapat dibuat menggunakan telefon pintar sahaja.


Peranti terbaru dari OPPO, OPPO Reno5 F, menawarkan prestasi tinggi dan pelbagai ciri kreatif baru untuk menyokong semangat kreatif orang muda, termasuk dalam video kreatif. Pelbagai ciri OPPO Reno5 F dapat membantu membuat video dengan serta-merta, mudah, tetapi tetap artistik.



Dengan memanfaatkan fitur OPPO Reno5 F, anak muda tidak perlu lagi melalui proses penggambaran dan penyuntingan yang rumit untuk mendapatkan hasil video yang rapi. Kerana OPPO Reno5 F menyediakan fitur kamera kreatif yang dapat memproses pembuatan kandungan dengan cara yang lebih praktikal dan menyeronokkan.


Ciri-ciri ini termasuk AI Color Portrait, yang membawa perspektif baru untuk fotografi telefon pintar dan videografi dengan menjadikan subjek foto lebih menonjol berkat permainan pengasingan warna. Ciri ini akan menjadikan warna latar hitam dan putih dan mengekalkan warna orang atau sekumpulan orang dalam foto atau video yang kelihatan semula jadi dengan warna sebenar.


Kemudian ada ciri Dual-view Video ke AI Monochrome Video yang merupakan warisan ciri khas fotografi dan videografi garis siri Reno OPPO. Kedua ciri ini dapat dimaksimumkan untuk penggambaran video kreatif yang baik.


Bukan hanya itu, OPPO Reno5 F juga dilengkapi dengan aplikasi penyuntingan video SOLOOP untuk memudahkan penyuntingan dengan hasil maksimum. Dengan kehadiran SOLOOP pengguna diberi pilihan untuk menyunting video berkualiti tinggi melalui templat video dan pelbagai fungsi penyuntingan kualiti profesional.


Semua ciri ini juga disokong oleh spesifikasi kamera utama Reno5 F dengan Kamera Quad 48MP, yang dilengkapi dengan kamera sudut lebar 8MP, kamera makro 2MP, dan kamera mono 2MP. Bukan hanya itu, OPPO telah melengkapkan peranti ini dengan kamera depan 32MP.


Dari segi prestasi, OPPO Reno5 F dilengkapi dengan pemproses MediaTek Helio P95 Octacore yang kuat yang berjalan pada 2 ARM Cortex-A75 Prime Cores yang beroperasi pada kelajuan hingga 2.2GHz. 6 ARM Cortex-A55 Efficiency Cores yang juga boleh beroperasi sehingga 2.0GHZ.


Bukan hanya itu, peranti ini juga mempunyai kapasiti bateri yang lebih besar, yakni 4310mAh dan 30W VOOC Flash Charge 4.0 teknologi pengisian yang dapat menyokong semua aktiviti anda termasuk ketika membuat video kreatif.


Untuk paparan, OPPO Reno5 F hadir dengan konsep Flowing Light Design dengan skrin AMOLED 6,43 inci. Peranti ini, yang memiliki dua pilihan warna, yaitu Fluid Black dan Fantastic Purple.



Senarai Ciri OPPO Reno5 F untuk Millennials Yang Suka Membuat Video Kreatif Senarai Ciri OPPO Reno5 F untuk Millennials Yang Suka Membuat Video Kreatif Reviewed by thecekodok on 4:27:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.