Dijual hari ini, berikut adalah spesifikasi untuk Redmi Note 10

 


Setelah dilancarkan pada 30 Mac, Xiaomi kini mulai menjual siri Redmi Note 10 . Ini adalah  spesifikasi Xiaomi Redmi Note 10.

Salah satu kelebihan siri Redmi Note 10 adalah penggunaan skrin AMOLED. Apa kelebihan skrin Super AMOLED yang digunakan pada telefon bimbit ini?


Dibandingkan dengan AMOLED biasa, layar Super AMOLED tidak memerlukan lapisan layar sentuh tambahan, kerana ia terintegrasi. Ini menjadikan tindak balas lebih cepat dan dapat ditingkatkan dengan kadar penyegaran yang tinggi.


Pada Redmi Note 10 Pro, layar 6.7 "Super AMOLED DotDisplay dilengkapi dengan kadar penyegaran 120Hz, ditambah dengan kecepatan pengambilan sampel 240Hz, yang menjadikannya lebih responsif.


HP dengan layar Super AMOLED mempunyai penggunaan daya yang cukup rendah, kerana tidak memerlukan lampu latar, dan dapat menghasilkan cahaya tanpa panas yang berlebihan.


Panel di layar Super AMOLED juga menyesuaikan penggunaan tenaga sesuai dengan tingkat kegelapan warna yang muncul, jika warnanya semakin gelap, penggunaan daya akan lebih rendah.


Berbanding dengan skrin AMOLED, layar Super AMOLED mempunyai prestasi yang jauh lebih baik dengan peningkatan skrin 20% lebih cerah dan penggunaan bateri 20% lebih rendah.


Pada Redmi Note 10, kecekapan kuasa bateri dikekalkan berkat paparan Super AMOLED DotDisplay 6,43 inci dan sokongan dari Snapdragon 678. Peranti ini juga merupakan telefon bimbit pertama  yang hadir dengan chipset ini.



Dijual hari ini, berikut adalah spesifikasi untuk Redmi Note 10 Dijual hari ini, berikut adalah  spesifikasi untuk Redmi Note 10 Reviewed by thecekodok on 4:34:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.