Versi PS5 Genshin Impact Secara Rasmi hadir Pada 28 April 2021

 


Genshin Impact, permainan yang dibuat oleh miHoYo, akhirnya telah mengumumkan tarikh pelancarannya di PS5. Permainan ini akan dilancarkan pada 28 April 2021.

Setelah menyampaikan kemas kini pada awal April, pengembang miHoYo mendedahkan tarikh peluncuran permainan untuk PlayStation versi baru. Pengarah Teknikal Studio MiHoYo, Zhenzhong Yi, mengesahkan bahawa versi PlayStation 5 Genshin Impact akan tiba pada 28 April.


Versi PS5 akan disertakan dengan kemas kini 1.5 berjudul Beneath the Light of Jadite. Yang kemudiannya akan menyokong resolusi 4K, kualiti tekstur yang ditingkatkan hingga 60 FPS, dan masa pemuatan skrin yang lebih pantas.


Sebagai tambahan kepada peningkatan visual, versi PS5 Genshin Impact juga akan menawarkan integrasi DualSense. Namun miHoYo sendiri tidak memperincikan penambahbaikan lain yang mereka berikan.


Kemas kini 1.5 memaparkan dua watak baru, pergaduhan bos mingguan dan acara baru yang lain. Watak baru yang boleh dimainkan ialah Eula yang dikenali sebagai Spindrift Knight dari Mondstadt dan Yanfei yang digambarkan sebagai penasihat undang-undang Liyue Harbour.


Eula adalah watak bintang lima yang menggunakan tanah liat, menangani kerosakan Cryo dan mempunyai kemahiran elemen Icetide Vortex. Elemental Brustnya menangani kawasan kerosakan dan membuat Lightfall Sword yang mengikutinya di sekitar.


Manakala Yanfei adalah pengguna pemangkin Pyro bintang empat. Scarlet Seal-nya menyediakan penyangga yang mengurangkan penggunaan stamina terlalu banyak dan meningkatkan daya dan jangkauan serangannya.


Versi 1.5 juga membolehkan pemain membina rumah mereka sendiri, yang boleh dijadikan tempat berehat dari dunia Genshin Impact yang sibuk.


Pada masa ini Genshin Impact boleh didapati di telefon bimbit, PlayStation 4 dan PC Window. Walau bagaimanapun, pengguna PlayStation 5 akan dapat memainkan permainan ini pada 28 April 2021.

Previous Post Next Post

Contact Form