Ingin membuat tablet skrin lipat, Samsung?


 Samsung pertama kali meneroka peranti skrin lipat dua tahun lalu dengan Galaxy Fold, dan kemudian mengeluarkan beberapa lagi. Di masa depan, Samsung dikatakan akan melepaskan tablet dengan layar lipat.

Tidak hanya layar lipat, tablet yang disebut Galaxy Z Fold Tab juga akan memiliki layar yang dapat dilipat dalam tiga. Pelancaran itu sendiri dikatakan berlaku pada Q1 2022, bersama dengan Galaxy S22.


Tablet ini dilaporkan menggunakan kaca ultra tipis (UTG) yang lebih baik daripada peranti skrin lipat yang ada. Dan penggunaan UTG yang lebih baik juga menjadikan sokongan untuk S Pen mungkin. Sokongan untuk S Pen pertama kali muncul di Galaxy Z Fold 3



Samsung juga nampaknya akan mula memamerkan tablet layar lipat ini pada pelancaran Galaxy Z Fold 3 yang akan berlangsung pada musim panas 2021. Perkara ini dilaporkan sedang dibincangkan oleh pasukan pemasaran Samsung.



Dilaporkan oleh Phone Arena, Isnin (19/4/2021), tidak banyak maklumat terperinci mengenai Galaxy Z Fold Tab. Satu-satunya rujukan adalah permohonan paten pada Oktober 2020 yang menunjukkan gambar peranti yang diberikan dengan skrin tiga.


Dari gambar, dapat dilihat bahawa peranti layar tiga serupa dengan Galaxy Z Fold 2. Cuma layarnya lebih besar dan boleh dilipat dalam pertiga dan bukannya dua seperti Galaxy Z Fold 2.


Dari gambar rendering yang luar biasa, dapat dilihat juga terdapat papan kekunci yang dapat disimpan di badan tablet. Walaupun nampaknya keberadaan papan kekunci ini akan dipersoalkan, dan tidak mungkin ia akan hadir di peranti terakhir nanti.

Previous Post Next Post

Contact Form