Adakah Samsung Galaxy Z Flip 3 akan dilancarkan dengan harga yang lebih murah?

 


Samsung diramalkan akan melancarkan dua telefon layar lipat tahun ini, iaitu Galaxy Z Fold 3 dan Galaxy Z Flip 3. Setelah sebelumnya beredar mengenai kebocoran mengenai Galaxy Z Fold 3, kini giliran desas-desus mengenai harga Z Flip 3 untuk didedahkan.

Sebelumnya, khabar angin telah beredar bahawa Galaxy Z Flip 3 akan diluncurkan dengan harga yang lebih murah daripada pendahulunya. Kini tipter @ hwanghm01 mendakwa telefon layar lipat clamshell ini akan dikeluarkan dengan harga bermula dari USD 999 atau USD 1,199 

Harga yang dituntut memang lebih murah daripada Galaxy Z Flip yang asal yang dijual di Amerika Syarikat dengan harga USD 1,380. Versi 5G Galaxy Z Flip, yang dilancarkan beberapa bulan kemudian, juga dijual dengan harga hebat USD 1,449



Galaxy Z Flip 3 mempunyai kod dalaman B2 (Bloom 2) dan nombor model SM-F711N. Telefon ini diramalkan akan diumumkan pada 3 Ogos 2021, seperti dikutip dari SamMobile, Jumat (7/5/2021).


Selain harganya, bentuk Galaxy Z Flip 3 juga terungkap melalui foto yang didakwa berasal dari video promosi yang dibuat oleh Samsung. Dari foto-foto ini, anda dapat melihat bahawa telefon ini akan hadir dengan lebih banyak warna dan reka bentuk dua nada.


Galaxy Z Flip 3 akan mempunyai reka bentuk kerang yang sama dengan bahan kaca dan logam. Ukuran skrin sekunder akan lebih besar 1,83 inci, yang memudahkan pengguna melihat dan berinteraksi dengan pemberitahuan.


Skrin utama dikhabarkan akan menggunakan panel AMOLED Dinamis Lipat dengan reka bentuk Infinity-O dan kadar penyegaran 120Hz. Oleh kerana ia mempunyai reka bentuk kerang, telefon ini mungkin akan meletakkan sensor cap jari di sebelahnya.


Galaxy Z Flip 3 juga diramalkan akan menggunakan chipset Snapdragon 888 dan menyokong rangkaian 5G. Penginapan ini akan dilengkapi dengan RAM 8GB dan memori dalaman 256GB.


Khabar angin juga mendakwa telefon tersebut akan mempunyai penarafan IP untuk ketahanan air dan habuk. Fungsi lain yang mungkin dibawanya adalah kamera yang lebih baik, Wi-Fi 6, Bluetooth 5.0, NFC, bateri 3.300 mAh, pengisian pantas 25W dan pengecasan tanpa wayar.

Previous Post Next Post

Contact Form