3 Penjahat Utama Resident Evil: Village Selain Lady Dimitrescu

 


Bukan hanya Lady Dimitrescu yang akan menjadi watak antagonis di Resident Evil: Village. Terdapat tiga penjenayah utama yang lain, iaitu Karl Heisenberg, Salvatore Moreau dan Donna Beneviento.

Dunia maya, terutama pemain, telah dikejutkan dengan kehadiran Lady Dimitrescu. Mereka terobsesi dengan vampir paling seksi dalam siri permainan Resident Evil.


Namun, pada hakikatnya Lady Dimitrescu hanyalah satu daripada empat tuan atau penjahat utama di Resident Evil: Village. Tiga penjahat utama lain yang akan dihadapi pemain, iaitu Karl Heisenberg, Salvatore Moreau dan Donna Beneviento.


Karl Heisenberg adalah seorang jurutera yang mempunyai tukul logam gergasi sebagai senjata utamanya. Pemain kemudian akan menghadapi penjenayah ini di kilang milik keluarga Heisenberg.


Kemudian penjahat seterusnya, Salvatore Moreau, adalah bos kedua yang lebih mirip makhluk menakutkan daripada Heisenberg yang mirip manusia. Pereka secara khusus mencipta Moreau untuk menjadi watak dalam permainan Resident Evil: Village on Earth yang paling menjijikkan.


Penjahat terakhir adalah Donna Beneviento. Dia menjadi salah seorang penjenayah yang cukup menyeramkan dengan boneka bernama Anggie yang selalu dia pegang. Ketika Capcom membentangkannya di Amerika Syarikat, pemaju Morimaso Sato terkejut kerana banyak orang menganggap duo penjahat ini sebagai watak paling menakutkan dari semua tuan.


"Di Amerika Syarikat, reaksi orang terhadap boneka ini cukup kuat. Sudah tentu ini menggembirakan saya. Tetapi sebagai orang Jepun, saya terkejut kerana mereka menganggap boneka itu menakutkan," kata Sato.


Perawakannya tidak begitu jelas, kerana Donna menggunakan kain hitam yang menutupi wajahnya dan menjadikan dirinya sangat misteri. Donna dan Anggie tinggal di House Beneviento yang terletak di pinggir kampung.


Bagi peminat yang ingin bertemu dengan empat penjenayah utama, anda boleh memasangnya secara langsung di platform permainan yang anda ada. Resident Evil: Village boleh didapati di PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X / S, Google Stadia dan Steam.


Sekiranya pemain mahu memainkannya di Steam, sudah cukup untuk menyiapkan IDR 847,999. Sementara itu, jika anda ingin bermain Resident Evil: Village di PlayStation 5, pemain mesti menyediakan Ep 852,000.

Previous Post Next Post

Contact Form