Bill Gates dan Melinda Perceraian Selepas 27 Tahun Berkahwin

 


Bill Gates dan Melinda mengumumkan perceraian mereka setelah 27 tahun berkahwin. Berita yang mengguris hati peminat kedua tokoh ini diumumkan secara langsung melalui akaun Twitter masing-masing.

"Selama 27 tahun terakhir, kami telah membesarkan tiga anak yang hebat dan membina sebuah landasan yang berfungsi di seluruh dunia untuk membolehkan semua orang menjalani kehidupan yang sihat dan produktif," keduanya menulis di Twitter.


"Kami terus berkongsi kepercayaan dalam misi itu dan akan terus bekerja bersama sebagai landasan, tetapi kami tidak lagi percaya bahawa kami dapat tumbuh bersama sebagai pasangan dalam fasa kehidupan berikutnya."


pic.twitter.com/padmHSgWGc


- Bill Gates (Bill Gates) 3 Mei 2021



Pengasas Bill & Melinda Gates Foundation meminta privasi untuk keluarganya ketika kedua-duanya mula menjalani kehidupan baru mereka.


Perlu diketahui, Bill Gates dan Melinda Gates menikah di Pulau Lanai, Hawaii pada 1 Januari 1994. Kedua-duanya mempunyai tiga orang anak, iaitu Jennifer Katharine, Rory John, dan Phoebe Adele.


Keluarga Bill Gates Foto Keluarga Bill Gates: (@ melindafrenchgates / Instagram)

Keduanya bertemu di Microsoft ketika Melinda bekerja di sana sebagai jurutera perisian, dan mula berpacaran. Apabila ia menjadi serius, Bill Gates memutuskan untuk menikahi kekasihnya dengan menyenaraikan kebaikan dan keburukan di papan.


Bill Gates mengundurkan diri dari dewan Microsoft tahun lalu ketika wabak Corona melanda dunia. Dia dan Melinda menghabiskan lebih banyak masa dengan yayasannya untuk membantu menangani COVID-19. Mereka berdua mengatakan bahawa mereka merancang untuk terus memenuhi misi ini bersama-sama.


Pengumuman itu sendiri terpisah dua tahun setelah pasangan jutawan lain, CEO Amazon Jeff Bezos dan MacKenzie Scott, berpisah setelah perkahwinan yang serupa.

Previous Post Next Post

Contact Form