Cara Menjadualkan Mesej WhatsApp dengan Mudah

 


Penjadualan atau penjadwalan mesej WhatsApp tidak dapat dilakukan dari aplikasi lalai. Tetapi ada cara untuk mewujudkannya.

Keperluan untuk menghantar mesej jadual sering diperlukan, misalnya, hanya untuk mengucapkan selamat ulang tahun kepada seseorang untuk pekerjaan yang mendesak. Walaupun WhatsApp belum memiliki fitur ini, ada satu aplikasi yang dapat digunakan anda.


Aplikasi ini adalah SKEDit. Anda boleh memuat turunnya di Google Play Store. Aplikasi ini dapat digunakan untuk menjadwalkan pesan untuk WhatsApp, Bisnis WhatsApp, SMS, e-mel, dan juga telepon. Walaupun begitu, pengiriman e-mel sebenarnya dapat dilakukan secara berjadual melalui fitur yang disediakan oleh penyedia perkhidmatan e-mel.


Berikut ini adalah bagaimana menjadwalkan pengiriman pesan WhatsApp sesuai dengan waktu yang ingin anda tentukan:


1. Buka aplikasi, daftar untuk dapat mengakses


2. Pilih WhatsApp dari senarai aplikasi


3. Masukkan mesej, kenalan dan masa yang anda mahu jadualkan


Selepas itu, pengguna boleh memilih sama ada untuk mengesahkan sebelum menghantar mesej. Terdapat juga fitur peringatan untuk mengingatkan anda untuk mengirim pesan.


Dalam aplikasi ini adalah percuma dan boleh digunakan dengan mudah. Namun, pengguna akan diminta untuk tidak menggunakan kunci skrin sementara. Aplikasi ini juga membolehkan penggunaan bateri telefon bimbit menjadi lebih sia-sia walaupun tidak terasa seperti itu.


Kira-kira, pernahkah anda menggunakan aplikasi ini? Bagaimana pengalaman anda menggunakannya? Tulis di ruangan komen, ya.

Cara Menjadualkan Mesej WhatsApp dengan Mudah Cara Menjadualkan Mesej WhatsApp dengan Mudah Reviewed by thecekodok on 3:30:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.