Alasan Bill Gates dan Melinda Bercerai Setelah 27 Tahun Berkahwin

 


Seperti kilat di siang hari, berita mengenai perceraian Bill Gates dan Melinda mengejutkan dunia. Mengapa kedua-dua tokoh yang kelihatan begitu harmoni itu memutuskan untuk berpisah setelah 27 tahun mengarungi bahtera perkahwinan?

Baik Bill Gates maupun Melinda tidak menyatakan perincian punca perceraian mereka. Tetapi dalam catatan Twitter mereka, mereka mendedahkan sedikit alasan.


"Kami terus berkongsi kepercayaan dalam misi itu dan akan terus bekerja bersama sebagai landasan, tetapi kami tidak lagi percaya bahawa kami dapat tumbuh bersama sebagai pasangan pada fasa seterusnya kehidupan kami," kata keduanya.


Pengumuman kejutan itu dibuat kurang dari dua minggu setelah pasangan itu muncul hampir di sebuah acara untuk pekerja kesihatan yang memerangi wabak tersebut.


Menurut The Guardian, Melinda sendiri beberapa tahun lalu mengatakan perkahwinan mereka "sangat sukar", dan Bill, yang kerap bekerja 16 jam sehari, merasa sukar untuk meluangkan masa untuk keluarga.


"Percayalah, saya dapat mengingat beberapa hari yang sangat sukar dalam perkahwinan kami di mana anda berfikir, 'Masih bolehkah saya melakukan ini (perkahwinan)?'" Kata lelaki berusia 56 tahun itu dalam wawancara dengan Sunday Times pada tahun 2019 untuk menandakan perkahwinannya ulang tahun. -25 mereka.


WASHINGTON, DC - 22 NOVEMBER: Presiden Barack Obama mempersembahkan Bill Gates dan Melinda Gates dengan Medali Kebebasan Presiden 2016 di Gedung Putih pada 22 November 2016 di Washington, DC. (Foto oleh Leigh Vogel / WireImage) Bill Gates dan Melinda Foto: Leigh Vogel / WireImage

Bill, yang mendirikan Microsoft pada tahun 1975, sudah menjadi jutawan ketika pasangan itu berkahwin pada tahun 1994. Dia bertemu dengan Melinda ketika dia bergabung dengan syarikat itu pada tahun 1987.


Melinda mengatakan Bill menghabiskan berminggu-minggu untuk membahaskan apakah mereka harus berkahwin atau tidak, dan bahkan menyenaraikan kebaikan dan keburukan perkahwinan di papan tulis.


"Ketika dia mengalami kesulitan membuat keputusan untuk menikah, dia sangat jelas bahawa itu bukan tentang aku, ini tentang, 'Bolehkah aku mendapatkan keseimbangan antara pekerjaan dan kehidupan keluarga?" kata ibu kepada tiga orang anak ini.

Alasan Bill Gates dan Melinda Bercerai Setelah 27 Tahun Berkahwin Alasan Bill Gates dan Melinda Bercerai Setelah 27 Tahun Berkahwin Reviewed by thecekodok on 3:33:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.