Bill Gates Ternyata Hobi Pulang ke Rumah Bekas Isteri

 


Berbagai cerita segera muncul mengenai Bill Gates, sebaik dia digugat kerana bercerai dengan isterinya, Melinda. Salah satu kemuncaknya adalah soalan dari bekas pengasas Microsoft, Ann Winblad.
Winblad adalah teman wanita Gates dari tahun 1984 hingga 1987, sebelum Gates pergi berkencan dengan Melinda. Winblad adalah pembangun perisian wanita pintar dan juga kapitalis teroka. Mungkin itulah yang membuatkan Gates terpesona dengannya.



Uniknya, Gates dalam perjanjiannya dengan Melinda meminta izin jika dia ingin bertemu Winblad, walaupun setelah berkahwin. Jadi untuk pengetahuan Melinda, Bill Gates dan Winblad akan menghabiskan masa untuk bercuti setiap tahun, biasanya di rumah Winblad.



Itulah yang membuat sebilangan orang percaya bahawa Gates belum berpindah dari Winblad, walaupun tidak pasti sama ada tradisi itu masih berterusan. Sebelum berkahwin dengan Melinda, Gates juga meminta persetujuan Winblad.



"Ketika saya berfikir untuk menikahi Melinda, saya memanggil Ann dan meminta persetujuannya," kata Bill Gates dalam wawancara 1997 dengan majalah Time.



"Saya juga mengatakan dia (Melinda) sangat sesuai untuknya kerana stamina intelektualnya," kata Winblad.



Winblad sendiri adalah wanita yang pintar. Dia pernah memegang beberapa jawatan di pelbagai syarikat teknologi. Gates juga masih mahu berbincang dengan mantannya mengenai pelbagai topik ilmiah atau sekadar rekreasi.



"Bill Gates mempunyai perjanjian dengan isterinya bahawa dia dan Winblad dapat mempertahankan tradisi percutian mereka. Setiap musim bunga, seperti yang telah mereka lakukan selama lebih dari satu dekad, Gates menghabiskan hujung minggu yang panjang di rumah Winblad di North Carolina, di mana mereka berjalan-jalan. di pantai, "kata Walter Issaacson, seorang penulis biografi terkenal.



Bill Gates pernah secara terbuka mengakui bahawa dia selalu bertemu mantannya. "Kami boleh bermain sambil bercakap mengenai bioteknologi," kata Gates.



Pada kesempatan yang berbeza, Gates menyatakan bahawa Winblad dapat memberikan humor dan kesenangan kepadanya, walaupun dalam situasi yang sangat serius.





"Pendekatan profesionalnya mengingatkan saya pada Warren Buffet. Dia sangat cerdas," kata Bill Gates.



"Kami berkongsi pemikiran tentang dunia dan diri kita sendiri. Dan kita juga tertanya-tanya bagaimana kita, orang muda, memulakan petualangan besar dalam industri yang tidak diketahui dan kemudian membawa kita ke alam semesta yang menakjubkan," kata Winblad.



Semasa berpacaran, mereka berdua baru memulakan karier mereka dan berusaha untuk menjadi yang terbaik di dunia teknologi. Mereka berdua belum mencapai tahap perkahwinan, tetapi nampaknya mereka masih mencari masa untuk bertemu secara berkala, sekurang-kurangnya sekali dalam setahun.



"Ada masa ketika kekayaan saya lebih dari miliknya dan saya harus membayar semuanya. Ia sangat singkat (berpacaran) tetapi penuh dengan kenangan," kata Winblad, yang berkahwin dengan seorang detektif swasta bernama Edward Alex Kline.
Previous Post Next Post

Contact Form